ترمیم قلب نوزادان با چسب حلزونی



اخبار,اخبار علمی,ترمیم قلب نوزادان با چسب حلزونی

 

اخبار علمی - ترمیم قلب نوزادان با چسب حلزونی

یک گروه از دانشمندان با الهام از حلزون و کرم سندکستل یک چسب جراحی تولید کرده اند که می تواند قلب نوزادانی که با نقص قلب مادرزادی متولد می شوند را ترمیم کند.

به گزارش مهر، چسب الهام گرفته شده از طبیعت برای قلب که در مجله Science Translational Medicine منتشر شده می تواند بستهای آسیب دیده و ضعیف را ترمیم کرده و نیاز به جراحی های مستمر را کاهش دهد.

حفری کراپ مهندس زیستی بیمارستان بریگهام و زنان در بوستن گفت: وقتی بیماران جوان نیازمند کاشت دستگاه هایی برای بستن حفره های قلبی می شوند، این ابتکار موثرتر خواهد بود.

وی گفت: این دستگاه ها با بیمار رشد نمی کنند و کودکان باید در طول عمر خود چندین بار به بیمارستان مراجعه کرده، دستگاه قدیمی را بیرون آورده و دستگاه جدید وارد قلب خود کنند، این جراحی های تهاجمی دارای پیچیدگی های خاص خود است.

بخیه زدن این حفره ها زمان می برد، بستن این حفره ها در فضای کوچک بسیار دشوار است و بست زدن بافتهای آسیب دیده کاری دشوار تر به شمار می رود از این رو باید آنها را چسباند تا در جای خود محکم بمانند. چسبهایی که اغلب استفاده می شوند هیدروژل بوده که از مقاومت کمی برخوردارند و انواع محکم تر آن بسیار سمی هستند.

این گروه از دانشمندان به منظور حل این مشکل برای یافتن یک راه حل جراحی جهان طبیعی را مدنظر قرار دادند.

این گروه تحقیقاتی با بررسی این که حیوانات چگونه در محیطهای مرطوب حرکت می کنند اقدام به ساخت این چسب با الهام از حلزون و نوعی کرم به نام کرمهای سند کستل کردند. چرا که چسبهای پزشکی عمدتا هیدروفیلیک هستند و در آب حل می شوند.
اخبار علمی - مهر

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------