سگ‌ها احساسات انسانی را درک می‌کنند + تصاویر



همیشه گفته می‌شود سگ موجودی با وفایی‌ست، اما اکنون مشخص شده که علاوه بر باوفا بودن، تشخیص احساسات مختلف انسان هم از دیگر توانایی سگ هاست.

اخبار,اخبارعلمی  , تشخیص احساسات

  دانشمندان برای اولین بار نشان دادند که سگ‌ها استاد تشخیص احساسات هستند و توانایی خلق‌وخو خوانی آن‌ها تنها شامل فهم حال سگ‌های دیگر نمی‌شود، بلکه شامل انسان‌ها نیز می‌شوند. سگ‌ها تنها حیواناتی هستند که توانایی احساسات خوانی انسان را دارند.

در تحقیقاتی که دکتر دامپزشک دنیل مایلز انجام داد، او 17 سگ را در مقابل مانیتور گذاشت و در هر مانیتور تصویر خندان و عصبانی دو سگ را پخش کرد. در این هنگام دانشمندان صدای پارس کردن سگ را پخش می‌کنند و بعد مشاهده می‌کنند سگ‌ها به کدام تصویر نزدیک می‌شوند.

سگ‌، تنها حیوانی که احساسات انسان‌ را به خوبی درک می‌کند.

اگر صدای پارس کردن همراه با خوشحال بود سگ‌ها به مدت طولانی به تصویر خندان نزدیک و خیره می‌شوند. ولی اگر صدای زوزه و پارس عصبانی را می‌شنیدند، به سگ عصبانی نگاه می‌کردند. اما اگر صدا نه همراه با عصبانیت بود و نه خوشحالی، سگ‌ها به هردو عکس، به طور یکسان نگاه می‌کردند. در نتیجه سگ‌ها می‌توانند صدا و تصویر را با هم ترکیب کنند. وقتی همین آزمایش با صدا و تصویر انسان صورت گرفت، نتیجه یکسان بود فقط آن‌ها علاقه‌ کمتری به تصویر انسان‌ها نشان دادند.

اخبار,اخبارعلمی  , تشخیص احساسات


سگ‌ها توانستند تصاویر شاد و عصبانی را از هم تمیز دهند. البته در آزمایش‌ها از تصاویر سگ‌ها و افرادی استفاده شد که سگ‌ها قبلا آن‌ها ندیده بودند. داستان‌های زیادی از صاحبان سگ‌ها شنیده شده که آن‌ها می‌گفتند سگ‌شان نسبت  به حال و روز صاحبشان بسیار حساس‌اند.

در تحقیقات قبلی، تنها روی تصاویر کار شده بود اما در این تحقیقات که از صدا هم استفاده شد، مشخص شد سگ‌ها توانایی استفاده ترکیب اطلاعات و فهمیدن احساس فرد را دارند. برای مثال وقتی صاحب سگ خمیازه می کشد، سگ هم برای ابراز هم یاری این‌کار را انجام می‌دهد.

 

 اخبار  علمی  -  باشگا  خبر نگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------