نتایج یک ارزیابی علمی نشان داد وجود ژن "نئاندرتال ها" در انسان مدرن



اخبار,اخبار علمی, وجود ژن های نئاندرتال ها در انسان امروزی

 

اخبار علمی -  نتایج یک ارزیابی علمی نشان داد وجود ژن "نئاندرتال ها" در انسان مدرن

"برای جمعیت های اروپایی و شرق آسیا طبق ارزیابی های انجام شده ژن های ویژگی های فیزیکی پوست و مو را مشخص کرده اند که نشان می دهند موارد مشترکی میان "دی ان ای" نئاندرتال ها با انسان های امروزی وجود دارند."

  نتایج ارزیابی علمی جدیدی نشان می دهد که ژن های "نئاندرتال" ها در ما وجود دارند. ردیابی "دی ان ای" نئاندرتال ها نشان داد که برخی از ژن های آنان در انسان ها امروزی نیز وجود دارند که از جمله آن ها می توان به تاثیر آن بر پوست و رشد موها اشاره کرد.

به گزارش "تدبیر" به نقل از روزنامه "واشنگتن پست" نتایج دو ارزیابی جدید علمی نشان می دهند که وجود ژن های نئاندرتال ها در انسان امروزی می توان از برخی جهات برای او مفید و از دیگر جنبه ها منفی باشد.

این نتایج این ارزیابی ها در مجله های علمی تخصصی "نیچر" و "ساینس" منتشر شده اند که علیرغم تفاوت روش های به کار رفته در آنالیز ژنومی هر یک از بررسی ها نتایج مشابهی را بدست داد."

"واشنگتن پست"در ادامه می افزاید "برای جمعیت های اروپایی و شرق آسیا طبق ارزیابی های انجام شده ژن های ویژگی های فیزیکی پوست و مو را مشخص کرده اند که نشان می دهند موارد مشترکی میان "دی ان ای" نئاندرتال ها با انسان های امروزی وجود دارند."

این روزنامه امریکایی در ادامه با اشاره به جزئیات تحقیقات انجام شده در این مورد می نویسد "تیم رایش از نشریه نیچر در آزمایشگاه مخصوص با آرمایش ژنوم قدیمی سعی کردند تا نتایج تازه ای از آزمایش های انجام شده را کسب نمایند. نمونه برداری از روی استخوان پای یک زن نئاندرتال انجام شده است که 130 هزار سال پیش زنده بوده است. در این ارزیابی اطلاعات مربوط به نئاندرتال ا با 1.004 ژنوم از انسان های امروزی از جمله آفریقایی ها مورد بررسی قرار گرفتند. در مقابل تحقیق نشریه "ساینس" به رهبری "جوشوا آکی" استاد ژنتیک دانشگاه واشنگتن انجام شده است. 

 

نتایج هر دو آزمایش تقریبا نشان داده اند که ژنوم باستانی نئاندرتال ها در انسان های امروزین اروپایی و شرق آسیا یافت می شوند اما در آفریقایی ها اثری از آن ها یا یافت نشده است و یا کم بوده است. این پژوهشگران دریافته اند که به احتمال زیاد حضور  "دی ان ای" نئاندرتال ها مرابط با بیماری هایی از جمله دیابت نوع 2 می باشند.

 تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران نشریه "ساینس" نیز نشان داد که در میان اقوام غیر آفریقایی در حدود 1 تا 3 درصد از ژنوم های مشترک با پیشینیان نئاندرتال وجود دارد."
اخبار علمی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------