دویدن مفیدتر از پیاده‌روی، برای افراد مبتلا به سرطان سینه



اخبار,اخبار علمی,درمان سرطان


اخبار علمی - دویدن مفیدتر از پیاده‌روی، برای افراد مبتلا به سرطان سینه

تحقیقات جدید نشان داده است دویدن برای افراد مبتلا به سرطان مفید‌تر از پیاده روی است. دویدن احتمال خطر مرگ را در افراد مبتلا به سرطان سینه به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا ،‌ تحقیقات پیشین نشان داده بود که ورزش کردن به مدت 2/5 ساعت در هفته با شدت متوسط، 25 درصد ازخطر مرگ در افراد مبتلا به سرطان سینه می‌کاهد.

تحقیقات جدید در دانشگاه برکلی که در مجله بین‌المللی سرطان منتشر شده است، نشان داده است که دویدن ورزش بهتری برای این افراد نسبت به پیاده روی است. در این مطالعات 986 فرد مبتلا به سرطان سینه مورد بررسی قرار گرفتند.

در این بررسی در طی 9 سال، 33 نفر از 714 نفری که پیاده روی می‌کردند و 13 نفر از 272 نفری که دویدند، جان خود را از دست دادند. افرادی که در طول روز 2 مایل می‌دوند 95 درصد کمتر در معرض مرگ برای سرطان سینه قرار داشتند در حالی که با انجام پیاده‌روی تنها 5 درصد از احتمال مرگ در این افراد کاسته می‌شود.

تحقیقات گذشته نشان داده بود که به طور کلی دویدن موثر تر از پیاده روی است و فواید بیشتری برای سلامتی دارد، به کاهش وزن بیشتر نیز کمک می‌کند. همچنین دویدن خطر بیماریهای قلبی، دیابت و سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.
 اخبار علمی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------