تأثیر صورتک‌های احساسی بر فعالیت مغز انسان



اخبار,اخبارعلمی,تأثیر صورتک‌های احساسی بر فعالیت مغز انسان


اخبار علمی - تأثیر صورتک‌های احساسی بر فعالیت مغز انسان

بر اساس مطالعات محققان استرالیایی، شکلک‌های احساسی مانند :-D (برای خندیدن) و >:- ( (ناراحت‌بودن) در پیامکها، شیوه فعالیت مغز انسان را در تلاش برای رمزگشایی از آنها دستخوش تغییر می‌کنند.

به گزارش ایسنا ، محققان بر این باورند که استفاده از صورتک‌های مرتبط با علائم نشانه‌گذاری، بخش‌هایی از مغز را تحریک می‌کند که اغلب برای نگاه‌کردن به صورت‌های واقعی به کار می‌روند. این امر می‌تواند کلید محبوبیت آنها باشد، چون مغز آنها را به عنوان صورت واقعی پردازش می‌کند.

دکتر «اون چرچز» از دانشکده روانشناسی دانشگاه فلیندرز آدلاید، می‌گوید: این صورتک‌ها، شکلی جدید از زبان هستند که ما تولید می‌کنیم و با رمزگشایی از این زبان، الگویی جدید از فعالیت مغزی را خلق می‌کنیم.

محققان معتقدند انسان‌ها به برخی چهره‌ها بیش از مولفه‌های دیگر در تلاش برای خوانش آنها برای عواطف توجه می‌کنند.

تیم علمی تصاویری از چهره‌های واقعی، صورتک‌های با لبخند (با استفاده از نقطه، خط فاصله و پرانتز) و زنجیره‌ای بی‌معنی از کاراکترها را به 20 شرکت‌کننده نشان دادند.

این دانشمندان از الکتروفیزیولوژی برای تعیین الگوی فعالیت الکتریکی در مغز به هنگام مشاهده تصاویر مختلف توسط شرکت‌کنندگان استفاده کردند و در نهایت شگفتی دریافتند آنها به این شکلک‌ها به همان شیوه صورت‌های واقعی واکنش نشان می‌دهند. 

اخبار علمی - ایسنا

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------