حقایقی درباره مدیرعامل جدید مایکروسافت



اخبار,اخبار علمی,مدیرعامل جدید مایکروسافت

 

اخبار علمی - Business Insider منتشر کرد
حقایقی درباره مدیرعامل جدید مایکروسافت

 با گذشت چندین ماه از اعلام بازنشستگی استیو بالمر، کمیته ویژه یافتن مدیرعامل آینده مایکروسافت بالاخره و بعد از بررسی گزینه‌های مختلف، یکی از کارمندان داخلی را برای تصدی این سمت انتخاب و معرفی کرد. «ساتیا نادلا» مدیر بخش سرویس‌های ابری مایکروسافت، به‌‌عنوان مدیرعامل بعدی غول نرم‌افزاری جهان انتخاب شد.

این کارمند مایکروسافت که سابقه حضور 22 ساله در این شرکت بزرگ را دارد، قبلا در بخش سرویس‌های ابری و تجاری فعالیت می‌کرد. نادلا در واقع انتخاب مطمئنی برای بالاترین جایگاه مدیریتی این شرکت به حساب می‌آمد، چون سال‌ها به‌عنوان کارمندی بدون حاشیه، با رفتار متعادل و بی‌علاقه به جنجال‌های مدیریتی رایج در شرکت‌های بزرگ در مایکروسافت شناخته می‌شد. حالا مجله آنلاین Business Insider به تازگی به بررسی ابعاد ناشناخته یا کمتر شناخته شده مدیر عامل جدید مایکروسافت پرداخته و آن را منتشر کرده است.


1- او یکی از بزر‌گ‌ترین طرفداران بازی کریکت است و می‌گوید که این بازی برای شیوه مدیریتی او در تجارت‌های بزرگ الهام بخش است: نادلا در مصاحبه‌ای که در تابستان سال گذشته در شهر حیدرآباد هندوستان انجام داد، گفت که به این ورزش علاقه خاصی دارد و کریکت تاثیر زیادی روی زندگی شخصی و کاری‌اش می‌گذارد.


 او گفت: «فکر می‌کنم بازی کریکت برای مدرسه عمومی حیدرآباد به من چیزهای خوبی درباره کارهای تیمی و رهبری یاد داد که این آموخته‌ها کمک زیادی به من در سراسر زندگی‌ام کردند. زمانی که کوچک‌تر بودم همیشه شیوه رهبری تیم توسط کاپیتان‌ها توجهم را جلب می‌کرد و برای من جالب بود.»


2- او با همکلاسی دوران دبیرستانش ازدواج کرد: بر اساس گزارشی که در روزنامه
Times of India چاپ شد، نادلا همسرش «آنوپوما» را برای اولین بار وقتی هر دو در دبیرستان عمومی حیدرآباد دانش‌آموز بودند، ملاقات کرد. این اتفاق مربوط به سال‌های اول دهه 80 است. حالا آنها 22 سال است که ازدواج کرده‌اند و سه فرزند دارند.


3- او طرفدار تیم فوتبال آمریکایی Seahawk است: درست بعد از پایان لیگ رسمی فوتبال آمریکایی، نادلا در حساب کاربری توییترش به تیم Seahawk و مالک آن یعنی پل آلن که یکی از موسسان شرکت مایکروسافت هم هست، تبریک گفت. او چند لحظه بعد هم عکسی از خودش با لباس رسمی این تیم را به اشتراک گذاشت.


4- او در اوقات فراغتش در کلاس‌های آنلاین شرکت می‌کند: او در اولین ایمیلی که به عنوان مدیر عامل مایکروسافت به کارمندان این شرکت فرستاد، خودش را به عنوان کسی معرفی کرد که در تمام طول عمرش مشغول یادگیری بوده است.


او گفت که همیشه سعی کرده تا کتاب‌های بیشتری بخرد و در دوره‌های آموزشی آنلاین مختلف شرکت کند. او می‌گوید: «من حتی برای وقت 15 دقیقه‌ای که هر روز صبح در میان کارهایم دارم، برنامه‌ریزی می‌کنم.


 من سعی می‌کنم در کلاس‌های آنلاین علوم روان‌شناختی هم شرکت کنم.»


5- او واقعا عاشق شعر است: در پروفایل اصلی ساتیا نادلا در مایکروسافت، شعر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین علایق او ذکر شده است. او علاقه‌اش به شعر را با علاقه‌اش به کدنویسی مقایسه می‌کند و در یکی از مصاحبه‌هایش گفته است: «گاهی شما سعی می‌کنید برای توضیح یک موضوع از جملات بسیار زیادی استفاده کنید، در حالی که می‌توان  آن را با دو خط شعر به راحتی توصیف کرد. به همین دلیل هم شعر را با کدنویسی مقایسه می‌کنم. من عاشق شعر هستم. داستان‌ها و حکایت‌های زیادی در اشعار وجود دارد و خواندن شعر برای من مثل خواندن رمان است.»


6- او علاقه زیادی به شیرینی دارد: مدیرعامل جدید مایکروسافت علاقه زیادی به شیرینی دارد. این موضوعی است که اولین بار روزنامه Times of India آن را منتشر کرد. او در مصاحبه‌ای به خاطرات دوران دبیرستانش اشاره می‌کند و می‌گوید: «همیشه زنگ تفریح شیرینی و کلوچه می‌خوردم. به خاطرهمین علاقه زیاد به شیرینی است که تناسب اندامم را مدیون علاقه‌ام به ورزش و پیاده روی هستم.»


7- او بسیار ساکت و بی‌حاشیه است: نادلا به طرز قابل توجهی ساکت و در شبکه‌های اجتماعی بی‌حاشیه است. این در حالی است که او در توییتر بیش از 111 هزار دنبال‌کننده دارد و از زمان عضویتش در این شبکه اجتماعی یعنی ماه فوریه 2009، تنها 27 پست توییت کرده است. با این حال اما بررسی همان تعداد پست‌های کمی که به اشتراک گذاشته، نشان می‌دهد که نادلا شخص بسیار مشتاق و با انگیزه‌ای در کارش است.


8- او تحصیلات خوبی دارد: نادلا بعد از آنکه مدرک مهندسی الکترونیکش را از دانشگاه India's Mangalore گرفت، تحصیلاتش را در رشته علوم کامپیوتری در دانشگاه Wisconsin-Milwaukee ادامه داد.


 بر اساس گزارشی که در تلویزیون دهلی نو پخش شد، او وقتی که در سال 1992 به استخدام شرکت مایکروسافت درآمد، به دنبال ادامه تحصیلاتش در دانشگاه شیکاگو بود. درست در شرایطی که او می‌توانست بین دو راه یکی را انتخاب کند، ترجیح داد که هر دو راه را با هم انتخاب کند.


9- او آموخته‌هایش را ترویج می‌دهد: براساس گزارش Times of India، نادلا شخص الهام بخشی برای دانش‌آموزان هندی خواهد بود. او سعی می‌کند تمام آموخته‌هایش را ترویج داده و به روند آموزش کودکان کمک کند. در همین راستا دبیرستان عمومی حیدرآباد، اولین مدرسه‌ای که او از آنجا فارغ‌التحصیل شد به‌عنوان اولین مدرسه برای اجرای طرح I-Spark مایکروسافت انتخاب شد که در آن دانش‌آموزان هندی از ابزارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مایکروسافت برای آموزش بهتر استفاده می‌کنند.

 

بر اساس این گزارش «نادلا سعی می‌کند تمام آموخته‌هایش را به این دانش‌آموزان آموزش بدهد. او برای آنها یک الگوی بزرگ است.» نادلا همچنین بارها درباره ارتقای سطح آموزش IT در مدارس هندوستان مذاکره و صحبت کرده است.


10- او حالا یکی از قدرتمندترین تاجران و مدیران هندی در جهان است: بر اساس گزارش رویترز، انتخاب نادلا به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت مایکروسافت او را به یکی از قدرتمندترین مدیران هندی در جهان تبدیل کرده است. به این ترتیب او حالا در کنار «ایندرا نویی» مدیرعامل شرکت پپسی و در میان قدرتمندترین مدیران هندی جهان که بزرگ‌ترین شرکت‌ها را اداره می‌کنند، قرار می‌گیرد.
 اخبار علمی - دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------