جنازه بده، الماس تحويل بگير!



اخبار,اخبار علمی,ساخت الماس مصنوعي


اخبار علمی - جنازه بده، الماس تحويل بگير!

فرآيندي که براي اين کار به کار گرفته مي‌شود نه تنها در نوع خود بي‌نظير است، بلکه با نهايت دقت و احترام به خاکستر مُرده انجام مي‌شود.

الماس يکي از گران‌بهاترين مواد موجود در طبيعت است که طي فرآيندي بسيار طولاني مدت به عمل مي‌آيد. البته سال‌هاست که بشر شيوه ساخت الماس مصنوعي را نيز آموخته است.

به نوشته ابتکار، در اين ميان شرکت سوييسي «الگوردانزا» به تازگي آمادگي خود را براي تهيه الماس با استفاده از خاکستر جنازه افراد اعلام کرده است.

طبق اعلام اين شرکت، فرآيندي که براي اين کار به کار گرفته مي‌شود نه تنها در نوع خود بي‌نظير است، بلکه با نهايت دقت و احترام به خاکستر مُرده انجام مي‌شود.

هزينه ساخت الماس با اين شيوه متفاوت بوده و از پنج هزار دلار تا بيش از بيست هزار دلار متغير است. پس از تحويل خاکستر جنازه به اين شرکت، ابتدا اين ماده مورد تحليل فيزيکي و شيميايي قرار مي‌دهد و کليه جزئيات مربوط به آن ثبت مي‌گردد. براي ساخت يک الماس نياز به پانصد گرم از خاکستر باقي‌مانده از جسد فرد است.

گفتني است از بدن انسان حدود دو کيلو گرم خاکستر ايجاد مي‌شود. در مرحله بعد مواد غيرآلي نظير نمک طعام و اکسيدها از خاکستر جدا شده و ترکيب کربني لازم براي ساخت الماس آماده مي‌شود. اما اصلي‌ترين مرحله پس از اين جداسازي صورت مي‌گيرد.

در اين مرحله، خاکستر به گرافيت و گرافيت به الماس تبديل مي‌شود. اين کار نيازمند فشار و حرارت بسيار بالا است و حدود دو هفته نيز به درازا مي‌انجامد. اين شرکت گزينه ديگري را نيز پيش روي مشتريان قرار مي‌دهد و آن هم حکاکي جملات مورد نظر وي که با استفاده از ليزر روي الماس است.

مسئولين شرکت به مشتريان پيشنهاد مي‌کنند نام فرد متوفا و تاريخ ولادت و فوت وي را در الماس ساخته شده از خاکستر جنازه وي حک کنند. البته مجموع اين کلمات نبايد بيش از هفتاد و پنج کاراکتر باشد.

اين عبارت‌هاي حک شده بسيار کوچک هستند و بايد با ذره بين آن‌ها را مشاهده کرد. افراد پس از پرداخت مبلغ به شرکت و تحويل خاکستر جنازه عزيز خود، پس سه ماه مي‌توانند الماس تهيه شده را تحويل بگيرند.
اخبار علمی - ابتکار

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------