تله مایکروسافت برای پشه‌ زیکا!



شرکت بزرگ فناوری مایکروسافت از یک تله پیش‌ساخت رونمایی کرده که می‌تواند با انتشار بیماری‌های انتقالی توسط پشه‌ها مانند تب دانگ، زیکا و سایر بیماری‌ها مقابله کند.

 اخبارعلمی  ,خبرهای  علمی,  زیکا

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌.ان‌.ان، این تله می‌تواند در شناسایی بیماری‌های قابل انتقال توسط پشه مورد استفاده قرار بگیرد.

این دستگاه پیش‌ساخت به عنوان بخشی از پروژه اخطار مایکروسافت تولید شده که سیستم خودکاری برای نظارت، تشخیص و جلوگیری از شیوع بیماری‌های عفونی نوظهور است و بزرگترین ابتکار این شرکت در میان فناوری‌های تله محسوب می‌شود.

این فناوری شامل یک تله پشه اختصاصی است که به حشره‌شناسان اجازه می‌دهد داده‌ها را به شکل سریعتر و کارآمدتر برای انجام رصد و پیشگیری جمع‌آوری کنند.

این تله که تنها برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد نوع حشره‌ای که حشره‌شناسان به دنبال پیگیری آن هستند، طراحی شده، همچنین با ورود پشه به درون دستگاه به ارائه داده‌هایی در مورد زمان، دما، باد و رطوبت می‌پردازد.

یک الگوریتم یادگیری ماشین نیز در این فناوری استفاده شده که به دانشمندان اجازه می‌دهد بین پشه‌های مطلوب و نامطلوب تمایز قائل شوند.

این تله با دو میکروپردازشگر کار می‌کند، نیروی آن‌ها با باتری تامین می‌شود و اطلاعات جمع‌آوری شده توسط آن‌ها سپس بطور بی‌سیم دانلود شده و به حافظه مجازی Cloud ارسال می‌شوند.

پشه‌ها سالانه بیش از 300 میلیون نفر را در سراسر جهان به بیماری‌های تهدید کننده حیات مبتلا می‌کنند.

این تله‌ها که در مرحله آزمایشی قرار دارند، در محیطهای جهان واقعی آزمایش شده‌اند و به مقامات بهداشت عمومی محلی کمک کرده‌اند. همچنین اطلاعات آن‌ها به مایکروسافت و همکارانش برای اصلاح هر چه بهتر سیستم ارسال می‌شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------