آمریکا زیردریایی مافوق صوت می‌سازد



‌ نیروی دریایی ایالات متحده در حال طراحی اولین زیردریایی با سرعت فراصوت است.

 اخبارعلمی ,خبرهای  علمی, زیر  دریایی

به گزارش ایسنا به نقل از دیلیمیل‌، اگرچه ایده ساخت زیردریایی فراصوت برای اولین‌ بار توسط دانشمندان شوروی سابق مطرح شد، اما تاکنون هیچ کشوری موفق به استفاده از این فناوری نشده است.

محققان واحد نوآوری نیروی دریایی ایالات متحده معتقدند که با تولید حباب در دماغه زیردریایی و جلوگیری از برخورد مستقیم آب به بدنه، اصطکاک به شدت کاهش یافته و دست‌یابی به سرعت‌های فراتر از تصور امکان‌پذیر می‌شود.

محققان لابراتوار تحقیقاتی دانشگاه پنسیلوانیا با به کارگیری تکنولوژی supercavitation یا تولید حباب در دماغه زیردریایی، نیروی مصرفی در آب را کاهش و سرعت حرکت را افزایش دادند.

محققان با ساخت نمونه آزمایشی زیردریایی مجهز به تکنولوژی supercavitation یا تولید هوای فشرده، محدودیت ناشی از حرکت در آب و سرعت محدود زیردریایی را برطرف کردند.

با استفاده از فناوری supercavitation  از نظر تئوری می‌توان به سرعت 580 کیلومتر در ساعت دست یافت.

پروفسور گرانت اسکیدمور، متخصص مهندسی هواوفضا عنوان کرد: به طور کلی حرکت اجسام در آب در صورت تولید حباب‌های هوا در اطراف بدنه با اصطکاک و نیروی کمتری ممکن می‌شود، اما طراحی زیردریایی واقعی به دلیل امکان بروز پدیده حباب‌های ضربان‌دار با محدودیت‌هایی همراه است.

وی در ادامه افزود: محققان دانشگاه پنسیلوانیا با درخواست نیروی دریایی ایالات متحده در حال طراحی نمونه واقعی زیردریایی با سرعت بالا هستند.  نمونه آزمایشی زیردریایی فراصوت در تونل آب با قطر 30 سانتیمتر در حال بررسی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------