شکار بی‌سابقه لحظه ورود ویروس به سلول



اخبار,اخبار علمی,پیشگیری از عفونت ویروسی

 

  اخبار علمي  -  شکار بی‌سابقه لحظه ورود ویروس به سلول

تیمی از دانشمندان دانشگاه پرینستون به شکار بی‌سابقه ذره ویروس‌مانندی حین تلاش آن برای واردشدن و عفونی‌کردن یک سلول دست یافته‌اند.

  به گزارش ایسنا، شیوه طراحی‌شده به محققان در درک بهتر چگونگی تحویل‌دادن داروها از طریق نانوذرات (که به همان اندازه ویروس‌ها هستند) و همچنین پیشگیری از عفونت ویروسی کمک می‌کند.

ویدیوی ثبت‌شده، ذره‌ای ویروس‌مانند را نمایش می‌دهد که با انرژی زیاد و به سرعت حرکت می‌کند تا به یک سلول برخورد ‌کند؛ در این حالت ذره یا از روی سلول می‌جهد یا کمتر از یک چشم بر هم‌زدن، به بخش درونی آن سر می‌خورد.

تصویربرداری از چنین شرایطی، چالش‌برانگیز است زیرا ویروس‌ها و نانوذرات، کوچک و سریع بوده، در حالی که سلول‌ها نسبتا بزرگ و بی‌تحرک هستند. این موضوع تصویربرداری از این تعاملات را دشوار می‌سازد و می‌توان آن را با تصویربرداری از پرنده‌ای مقایسه کرد که حول یک باغ بزرگ می‌چرخد.

با این حال، دانشمندان دانشگاه پرینستون با استفاده از دو دوربین بر این مشکل فائق آمدند. یکی از این ابزار روی نانوذره ویروس‌مانند قفل شده و آن را از نزدیک تعقیب می‌کرد و دیگری از سلول و محیط اطراف فیلم می‌گرفت.

گذاشتن دو تصویر در کنار یکدیگر، دیدگاهی دقیق از حرکت ذرات به اندازه نانو را در اختیار گذاشت که تا پیش از این حاصل نشده بود.
اخبار علمی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------