ترمیم شکستگی با پیچ‌های ابریشمی حل شونده



اخبار,اخبارعلمی, ترمیم شکستگی استخوان

 
اخبار علمی - ترمیم شکستگی با پیچ‌های ابریشمی حل شونده

پیچ‌های ابریشمی بر روی اندام عقبی موش‌ها پیوند زده شدند که عملکرد کاملا مناسب پس از چهار تا هشت هفته نشان دادند؛ در پایان مطالعه پیچ‌ها به مرور در بدن حل شدند.

 محققان آمریکایی از امکان جایگزین شدن قطعات فلزی با پیچ و مهره‌های ساخته شده از فیبر طبیعی خبر می‌دهند که پس از ترمیم شکستگی براحتی در بدن حل می‌شود.

به گزارش ایسنا، از ابریشم برای تولید نخ بخیه استفاده می‌شود، اما از این فیبر طبیعی برای ساخت کاشتهای مدرن پزشکی استفاده خواهد شد.

در جدیدترین مطالعه که توسط گروهی از مهندسان پزشکی دانشگاه تافتز انجام شده است، پیچ‌هایی از ابریشم درجه پزشکی با استفاده از ماژول‌های طراحی خاص تولید و بوسیله دستگاه در اندازه‌های مختلف برش داده می‌شود.

پیچ‌ها از 100 درصد ابریشم طبیعی ساخته شده‌اند که برای ترمیم شکستگی استخوان استفاده و باعث تحول در اعمال جراحی ترمیمی می‌شوند.

پیچ‌های ابریشمی بر روی اندام عقبی موش‌ها پیوند زده شدند که عملکرد کاملا مناسب پس از چهار تا هشت هفته نشان دادند؛ در پایان مطالعه پیچ‌ها به مرور در بدن حل شدند.

سختی کم ابریشم در کنار توانایی تجزیه شدن درون بدن، نوید دهنده یک ماده مهندسی زیستی امیدوارکننده در مقایسه با پیچ و پلاک‌های فلزی متداول است که باعث بروز اختلال در عکسبرداری اشعه ایکس نشده و حساسیت به سرما نیز ایجاد نمی‌کند.

محققان آلمانی در مطالعه مستقلی، کاشتهای سیلیکونی پستان را با لایه نازکی از پروتئین‌های ابریشم مهندسی‌ساز پوشش دادند که این پوشش نیز باعث کاهش یا جلوگیری از واکنش‌های دردناک می‌شود.

نتایج این مطالعه در مجله Nature Communications منتشر شده است.
 اخبار علمی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------