آزمایش پروتئین مو روش تازه تشخیص هویت



  اخبارعلمی  ,خبرهای   علمی ,آزمایش DNA

آزمایش DNA مطمئن ترین راهکار تشخیص هویت تا کنون بوده است، اما انجام این آزمایش همواره با مشکلات جدی همراه است. اکنون محققان راهکار جایگزینی برای آزمایش DNA شناسایی کرده اند که مشکلات قبلی را ندارد.

به گزارش ایرنا از فاکس نیوز، از آنجاکه پروتئین های موجود در موی انسان در مقایسه با DNA ماندگاری بیشتری دارند، در آزمایشات تشخیص هویت جایگزین بسیار خوبی برای DNA محسوب می شوند. علاوه بر این DNA موجود در مو از نوع میتوکندری است (که فقط از مادر به ارث می رسد).


در حال حاضر سیستم تشخیص هویت کاملا به آزمایشات DNA وابسته است، اما آزمایش پروتئین های مو اطلاعاتی را فراهم می کند که موجب تقویت مستندات پرونده می شود.


در این تحقیقات نمونه موی 76 داوطلب زن و مرد و شش مجموعه از نمونه های موی متعلق به دهه 18 و 19 میلادی مورد آزمایش قرار گرفت و 200 شاخص پروتئینی شناسایی شد که در هر شخص با دیگری متفاوت هستند. سپس اطلاعات حاصل از این تحقیقات با اطلاعات به دست آمده از آزمایش DNA مقایسه شد. این اطلاعات در 98.3 درصد از موارد، یکسان بودند. انجام آزمایش پروتئین های مو کمتر از سه روز به طول می انجامد و هزینه آن تقریبا با آزمایش DNA یکسان است.


با وجود این که گروه نمونه این آزمایش نسبتا کوچک است و برای انجام آزمایش پروتئین، دسترسی به مقدار زیادی از موی شخص لازم است، محققان معتقدند نتایج این آزمایش علم تشخیص هویت را متحول خواهد کرد.


گزارش کامل این تحقیقات در نشریه PLoS One منتشر شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------