احیای بیماران قلبی با نور به جای شوک الکتریکی



  اخبار علمی ,خبرهای  علمی ,احیای بیماران قلبی

محققان موفق به توسعه یک روش جدید شدند که در آن به جای استفاده از دفیبریلاتور(شوک الکتریکی) با یک روش غیر تهاجمی می‌توان ضربان قلب طبیعی را به بیمار بازگرداند.

به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، دانشمندان بر این باورند که پرتوهای نور قرمز می تواند ضربان قلب نرمال را در انسان‌ها بازیابی کند و جایگزین استفاده از دستگاه‌های شوک الکتریکی دردناک شود.

در حال حاضر پژوهشگران این روش را بر روی حیوانات آزمایش کرده و امیدوارند که به زودی تاثیرات این دفیبریلاتور نوری را مشاهده کنند.

محققان این پژوهش در دانشگاه جان هاپکینز اعلام کردند که در این روش، نور به قلب یک بیمار که دچار ایست قلبی شده تابانده می‌شود و ما قادر به بازگرداندن عملکرد طبیعی قلب به شیوه ای ملایم و بدون درد خواهیم بود.

دفیبریلاتورهای معمولی از پالس‌های الکتریکی استفاده می‌کنند که می‌تواند به بافت قلب آسیب برساند. اما استفاده از نور برای بازگرداندن ضربان قلب بیمار به حال طبیعی قطعا روش امن‌تری خواهد بود.

این روش مبتنی بر اپتوژنتیک است، که در آن پروتئین‌های حساس به نور به بافت‌های زنده متصل است .هنگامی که نور به این پروتئین‌ها می‌تابد، آنها می توانند فعالیت الکتریکی در داخل سلول خود را تغییر دهید.

یک تیم از دانشگاه آلمانی بن دل به بررسی قلب موشهایی پرداختند که سلولهای آن‌ها مهندسی ژنتیکی شده بود تا به محض دریافت نور شروع به تولید پروتئین کنند.

در این روش تنها یک ثانیه تاباندن نور کافی بود تا ضربان قلب بیمار مجددا منظم شود.

محققان این پژوهش امیدوارند که با این روش جدید بتوان به بیماران کمک کرد تا با یک روش غیرتهاجمی به زندگی بازگردند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------