صندلی‌های جدید برای افزایش ظرفیت مترو و اتوبوس



  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی ,صندلی جدید

طراحان شرکت PriestmanGoode در انگلیس دو نوع صندلی برای مترو و اتوبوس طراحی کرده‌اند که مشکل جمعیت زیاد در خطوط حمل‌ونقل عمومی را کاهش می‌دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از گیزمگ، این دو صندلی که یک نوع ساده با نام "افق" و یک نوع سازگارپذیر به نام "خلیج جزیره" هستند، محل نشستن بیشتری را در واگن‌ها و اتوبوس‌ها ارائه کرده و همچنین محل ایستادن در آن‌ها نیز زیاد خواهد بود.

این طرح‌ها در حال حاضر در مرحله مفهومی قرار دارند؛ اما از سال آینده می‌توان آن‌ها را روی وسایل نقلیه رایج نصب کرد. صندلی "افق" فضای بسیار کمتری نسبت به صندلی‌های عادی وسایل نقلیه عمومی اشغال کرده و 20 تا 30 درصد فضای نشستن بیشتر را ارائه می‌کند. این صندلی‌های دوتایی همچنین از پیکربندی زیگزاگی برخوردار بوده که فضای شانه‌ها و فضای شخصی هر مسافر را افزایش داده است.

فضای قرار دادن کیف در پشت صندلی‌ها به مسافران اجازه می‌دهد تا وسایل خود را نزدیکشان نگهدارند و همچنین مزاحمتی برای بقیه ایجاد نکنند.  همچنین یک صفحه بر روی صندلی‌ها به مسافران اجازه می‌دهد تا تلفن همراه و تبلت خود را در جای خود قرار دهند و همچنین از شارژ یو.اس‌.بی آن برای شارژ کردن استفاده کنند.

صندلی خلیج جزیره بسیار منعطف بوده و می‌تواند در زمان شلوغی، فضای نششستن بیشتری نسبت به زمان خلوتی ارائه کند. پایه این صندلی چرخیده و محل نشیمنی ارائه می‌کند که باریکتر اما محکمتر بوده و فضای کمتری اشغال می‌کند.

با این صندلی حدود 15 تا 20 درصد صندلی بیشتر در واگن‌ها ارائه شده و راهروها نیز وسیع‌تر خواهند شد تا جا برای ویلچر معلولان و وسایل مسافران بیشتر شود. این صندلی نیز به پورت شارژر یو.اس‌.بی مجهز است.

  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی ,صندلی جدید

 

  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی ,صندلی جدید

 

  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی ,صندلی جدید

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------