چین رادار کوانتومی با قابلیت شناسایی اجسام رادارگریز ساخت



یک شرکت چینی از ساخت نوعی سامانه راداری کوانتومی خبر داده که قادر است به راحتی اجسام رادارگریز و هواپیماهای پیشرفته جنگی آمریکا را که قابلیت رادارگریزی دارند، شناسایی کند. 

  اخبار  علمی,خبرهای علمی ,اجسام رادارگریز

به گزارش ایرنا، این شرکت چینی افزوده است که با استفاده از این رادار می تواند هواپیماهای «استیلث» آمریکا را از فاصله ۱۰۰ کیلومتری مورد شناسایی قرار داده و مختصات پروازی آنها را ارزیابی نماید.

 

گفته می شود که این رادار در واقع بر اساس نظریات آلبرت انیشتین ساخته شده است که می توان اشیای شبح وار را از فاصله های دور شناسایی کرد.

 

شرکت الکترونیکی «سی یی تی سی» چین که از جمله 10 شرکت برتر دست اندرکار صنایع نظامی این کشور محسوب می شود، می گوید که این سامانه راداری می تواند اطلاعاتی از اشیای مختلف را که در فاصله های بسیار دور قرار دارند به وضوح در اختیار نهادهای ذیربط قرار دهد.

 

پیش از این آمریکا، کانادا، آلمان و انگلیس چنین آزمایش هایی را انجام داده اند اما شرکت چینی مدعی است که رادار ساخت این کشور از آنها پیشرفته تر می باشد.

 

تارنمای «بییزینس اینسایدر» گزارش کرده است که آژانس تحقیقات دفاعی آمریکا پیشتر سرمایه گذاری را با همکاری شرکت لاکهید مارتین انجام داده تا چنین سامانه های راداری کوانتومی را که ویژه ارائه اطلاعات است، بسازد اما در این باره جزییات زیادی منتشر نکرده است.

 

شرکت چینی در تارنمای خود آورده است که سامانه راداری «تک شبکه ای نوری» این کشور می تواند اطلاعات مربوط به شی را به شکلی قابل توجهی برجسته کند و این برای اهداف نظامی بسیار اهمیت دارد.

 

«ما شیائو سونگ» از محققان دانشگاه «نن جینگ» در جنوب شرق چین می گوید که این سامانه را مورد بررسی قرار داده و تاکنون به هیچ گزارشی با چنین وضوحی برخورد نداشته است.

 

وی افزود: در حال حاضر سامانه های راداری کوانتومی چنین اطلاعاتی ارائه می کنند اما نمی توانند اشیا را از فاصله های ۱۰۰ کیلومتری ردیابی کنند.

 

این سامانه راداری در واقع مانند «شبکیه چشم» و یک شبکه نورافشانی و نورپردازی عمل می کند که قادر است اشیای قرار گرفته در فواصل دور را تشخیص داده و شکل، اندازه، موقعیت و سرعت آنها را مشخص کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------