امکان ارتباط افراد کاملاً فلج با دنیای پیرامون فراهم می‌شود



  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی,کاشت مغزی

موفقیت دانشمندان در پروژه‌ «کاشت مغزی»، نشان داد که در آینده افرادی که به طور کامل فلج هستند می‌توانند با دنیای پیرامون ارتباط برقرار کنند.

 به گزارش فارس، گروهی از میمون‌ها که در آنها عمل پیوند مغز انجام شده بود موفق شدند بخش‌های از رمان مشهور شکسپیر موسوم به «هملت» را تایپ کنند.

 

در پروژه تحقیقاتی جدید مشخص شد بوزینه‌های دم‌کوتاه که بیشترین شباهت را به انسان دارند، می‌توانند با سرعت 12 کلمه در هر دقیقه تایپ کنند. در این آزمایش تعداد غلط‌های املایی میمون‌ها نسبت به مطالعات قبلی که از رابط‌های مغزی و رایانه استفاده شد، بسیار کمتر بود.

 

این پروژه که از آن با عنوان «کاشت مغزی» یاد می‌شود، در آینده نزدیک امکان برقراری ارتباط افرادی که به طور کامل فلج هستند را با دنیای پیرامون فراهم می‌کند و به عبارت دیگر، اشخاصی نزدیک پروفسور «استفان هاوکینگ» که بدن آنها به طور کامل از کار افتاده است می‌توانند زندگی عادی را تجربه کنند.

  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی,کاشت مغزی

 

«پائول نیوجوکیان» استاد دانشگاه استنفورد که مدیریت این پروژه را داشت توضیح داد: «نتایج حاصل از مطالعات ما نشان داد این رابط جدید بهتر از هر فناوری دیگر می‌تواند ارتباط افراد فلج با دنیای پیرامون را برقرار کند. این سیستم باعث خواهد شد افرادی که هیچ توانایی ندارند، با دنیای پیرامون ارتباطات معنادار برقرار کنند».

 

در مطالعات قبلی مشخص شده بود میمون‌ها می‌توانند بازوی مصنوعی، صندلی چرخدار روباتیک و ... را با استفاده از قدرت ذهنی خود کنترل کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------