وجود «حس ششم» به صورت علمی ثابت شد



  اخبارعلمی  ,خبرهای  علمی ,حس ششم

دانشمندان در بررسی‌های عملی خود ژنی را کشف کردند که علاوه بر پنج حس شنوایی،‌ بینایی، بویایی، چشایی و لامسه، توانایی دیگری را در اختیار انسان می‌گذارد.

 به گزارش فارس، دانشمندان بر اساس بررسی‌های جدید خود به صورت علمی ثابت کردند «حس ششم» وجود دارد و البته با آنچه که مردم توقع دارند با حس ششم کارهای غیرمعمول انجام دهند متفاوت است.

 

گروهی از محققان آمریکایی نوعی ژن را شناسایی کرده‌اند که آن را عامل بصیرت،‌ شهود و درک مستقیم می‌دانند. اعمالی که این ژن انجام می‌دهد بر خلاف پنج حس اصلی انسان یعنی چشایی،‌ بویایی، بینایی،‌ شنوایی و لامسه تعریف شده است.

 

در این بررسی‌ها مشخص شد حس ششم می‌تواند درک حس عمیق یا آگاهی بدنی را باعث شود. دانشمندان در این زمینه مطالعاتی را روی گروهی از بیماران مبتلا به اختلالات عصبی ژنتیکی انجام دادند. در ژن Piezo2 این افراد نوعی جهش صورت گرفته بود که روی آگاهی بدنی آنها تاثیر می‌گذاشت.

 

زمانی که چشم این بیماران بسته شد،‌ آگاهی بدنی آنها به طور کامل از کار افتاد و آنها نتوانستند حتی یک قدم هم راه بروند. این افراد همچنین برای شناسایی موقعیت دست‌ها و پاهای خود دچار مشکل شدند. لازم به ذکر است که افراد در شرایط عادی بدون نگاه کردن به مسیر مقابل هم می‌توانند به راحتی این عمل را انجام دهند.

 

دکتر «کارستن بونمن» مدیر موسسه ملی سلامت مریلند که مدیریت این تحقیقات را برعهده داشت گفت: «بررسی‌های ما نشان داد ژن Piezo2 و حواسی که به واسطه آن کنترل می‌شوند، می‌تواند روی زندگی روزمره ما تاثیر مستقیم برجا بگذارد».

 

مطالعه روی این گروه از بیماران برای نخستین بار وجود حس ششم را به صورت علمی تایید کرد و نشان داد افراد با تمرکز روی آن می‌توانند بخش دیگری از اعمال خود را هم به صورت جامع‌تر کنترل کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------