سطل زباله هوشمند برای آموزش تفکیک زباله (+عکس)



یک شرکت فرانسوی نوعی سطل زباله هوشمند طراحی کرده که به کاربران در مورد زباله دورریختنی و موارد قابل استفاده مجدد آموزش می‌دهد.

 به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، فرانسه یکی از کشورهایی است که بدترین نرخ بازیافت را دارد، از این رو شرکت Uzer با ساخت سطل زباله "یوجین" سعی کرده که ترویج‌دهنده عادات بهتر باشد.

 

یوجین یک سطل زباله پدالی مجهز به اسکنر بارکد است که اقلام قابل بازیافت را شناسایی کرده و به کاربران اجازه می‌دهد مواد مصرفی خود را پیگیری کنند.

  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی,سطل زباله هوشمند

برای مثال، زمانی که می‌خواهید ظرف غذای خود را پس از مصرف دور بیندازید، اسکنر بارکد سطل با خوانش بارکد محصول به شما می‌گوید که بخش پلاستیک سخت و مقوایی ظرف قابل بازیافت بوده، اما فیلم پلاستیکی روی آن یک زباله است.

 

این شرکت امیدوار است با این روش بتواند به تخریب کمتر زمین توسط انسان کمک کند.

 

سطل زباله هوشمند یوجین دارای یک اپلیکیشن تلفن هوشمند است که طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های بیشتر را ارائه می‌کند. برای مثال، این برنامه می‌تواند زباله دور انداخته شده را پیگیری کرده و آن را به فهرست خرید کاربر در مراجعه بعدی وی به سوپرمارکت بیفزاید. همچنین این اپلیکیشن می‌تواند هر آیتم دور انداخته شده را به فهرست خرید آنلاین اضافه کند.

  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی,سطل زباله هوشمند

طراحان این سطل هوشمند همچنین بر این باورند که مارک‌های تجاری می‌توانند از این سیستم برای پیگیری میزان بازیابی محصولاتشان توسط مشتریان بهره ببرند.

 

این محصول هنوز در مرحله اولیه تولید قرار داشته و احتمالا سال 2017 به بازار ارائه خواهد شد.

 

نام این سطل زباله هوشمند از یوجین پوبله، سیاستمدار فرانسوی گرفته شده که در سال 1884 از شهروندان پاریس خواسته بود زباله‌های خود را در سطل‌های مخصوص بریزند. این سطل‌ها به مرور زمان پوبله نامیده شدند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------