تصاویری از سازه های غول پیکر آینده که چاپ می شوند



یک شرکت نوپا در لندن با ساخت دستگاهی ترکیبی توانسته سازه هایی استثنایی طراحی کند که نمایی از سازه های آینده را در دسترس بشر امروز قرار می دهد.

 به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، Ai Build دستگاه هایی طراحی کرده که با بهره گیری از هوش مصنوعی خارق العاده شان قادر به مشاهده، خلق و حتی پی بردن به اشتباهات خود و برطرف کردن خودکار آنها هستند.

  اخبارعلمی ,خبرهای   علمی,سازه

مدیر این شرکت که خود در رشته معماری و طراحی تحصیل کرده هدف از ابداع دستگاه مذکور را پل زدن میان سازه های کوچک و ساختمان های غول پیکر و بزرگ عنوان کرده و افزوده: از یک سو ما توانسته ایم فرایند تولید این نوع سازه ها را کاملا خودکار کنیم و از سوی دیگر به طور کامل از استفاده از نیروی کار انسانی بی نیاز شویم.

  اخبارعلمی ,خبرهای   علمی,سازه

وی اظهار امیدواری کرده که با از راه رسیدن این فناوری جدید چاپ سه بعدی، ساخت و برپایی سازه های بزرگ به صورت مقرون به صرفه تر و کم هزینه تری صورت بگیرد.

 

البته این فناوری هنوز هم نسبتا گران و وقت گیر است و لذا استفاده از آن برای ساخت اشیای سه بعدی کوچک و ساده مناسب است، اما در آینده نه چندان دور شاهد  عرضه چاپگرهای سه بعدی خواهیم بود که برای تولید هواپیما، فضاهای اداری و آثار هنری جذاب به کار خواهند رفت. بدین منظور ابتدا قطعات مختلف این وسایل با چاپگر سه بعدی ساخته شده و به هم متصل می شوند.

  اخبارعلمی ,خبرهای   علمی,سازه

شرکت Ai Build  برای سرعت بخشیدن به روند طراحی و تهیه سازه های بزرگ از تفنگ های پخش کننده فوم که بر مبنای فرمان بازوهای رباتیک عمل می کنند، استفاده می کند.

  اخبارعلمی ,خبرهای   علمی,سازه

قرار است در آینده سرعت تهیه این نوع سازه ها با استفاده از ربات ها و چاپگرهای پیشرفته تر ارتقا یابد. هزینه تهیه اولین سازه ساخت این شرکت از این طریق ۱۸۵ دلار بوده است. این در حالی است که تهیه سازه مذکور با روش های دیگر مستلزم صرف ۳۱ هزار دلار هزینه است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------