نسل جدید مداربسته‌ها پیامک رهگذران را هم می‌خوانند



  اخبار علمی ,خبرهای   علمی  ,هوش مصنوعی

یک شرکت آمریکایی قصد دارد از هوش مصنوعی برای تشخیص سریع‌تر جزئیات توسط دوربین‌های مداربسته استفاده کند.

 به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، شرکت Movidius در سان‌ماتیوی کالیفرنیا که یکی از پیشگامان فناوری ادغام شده دید ماشینی است، قصد دارد فناوری پردازشگر آنبرد جدید خود را در دوربین‌های مداربسته هوشمند شرکت Hikvision ادغام کند تا به این چشم‌های دیجیتال یک مغز بسیار قدرتمند بدهد.

 

این فناوری که "واحد پردازش ویدئویی ویژن 2 میریاد" نام دارد، به دوربین‌های مذکور اجازه می‌دهد تا همه چیز از بسته‌های مشکوک تا رانندگان حواس‌پرت و حتی پیامک رهگذران را شناسایی کند.

 

اگرچه بیشتر شبکه‌های عصبی یادگیری عمیق به مقدار زیادی از قدرت پردازش مبتنی بر رایانش ابری نیاز دارند، اما پلت‌فرم جدید Movidius به دوربین‌های مداربسته کمک خواهد کرد تا میزان بیشتری از پردازش را بصورت آنبرد انجام دهند.

 

دوربین‌های مداربسته Hikvision در حال حاضر قادر به دستیابی به دقت 99 درصد در مواردی مانند تشخیص مدل خودرو، شناسایی افراد مخل امنیت یا بسته‌های مشکوک و حتی جمع کردن حواس رانندگان بی‌احتیاط است.

 

واحد پردازش ویدئویی میریاد 2 همه این قابلیت‌ها را در دوربین قرار داده و به آن اجازه می‌دهد تا فورا همه چیزهای مشاهده شده را بدون نیاز به ارسال به نرم‌افزار ابری، پردازش کرده و همزمان هشدارهای غلط را کاهش بدهد.

 

این شرکت در معرفی فناوری خود مدعی شده که شبکه‌های عصبی جاسازی شده آن از 10 هزار برابر طول باند کمتر استفاده کرده و زمان تاخیر را تا 1000 برابر کاهش می‌دهد.

 

نخستین محصولات مجهز به میریاد 2 در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی امنیت عمومی چین که از امروز(سه‌شنبه) آغاز شده، به نمایش در خواهد آمد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------