کشف گونه جدید آبزیان با قابلیت انتشار گازهای گلخانه‌ای



دانشمندان از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از 500 گونه آبزی جدید را در اعماق اقیانوس آرام کشف کردند که یکی از آنها می‌تواند گاز گلخانه‌ای منتشر کند.

 به گزارش  فارس، گروهی از محققان با انجام مطالعات جدید در اعماق اقیانوس آرام موفق به کشف گونه‌های جدیدی از آبزیان شده‌اند که شکل ظاهری عجیب دارند و ساختار بدنی آنها با موجوداتی که تاکنون شناسایی شده بود بسیار متفاوت است.

 

از جمله گونه‌های جدید کشف شده در اعماق اقیانوس آرام می‌توان به یک گوی بنفش متعلق به خانواده ستاره‌های دریایی، هیولای گِل، و یک موجودی اشاره کرد که از آن به عنوان «خیار شناگر» یاد می‌کنند.

  اخبارعلمی,خبرهای علمی ,کشف گونه جدید آبزیان

لازم به ذکر است که محققان از ابتدای سال 2016 میلادی تاکنون بیش از 500 گونه جدید آبزی را در اعماق آبهای سواحل غربی آمریکا شناسایی کردند. در این فرآیند تحقیقاتی نوع جدیدی از آبزیان شناسایی شد که گازهای گلخانه‌ای متصاعد می‌کردند.

  اخبارعلمی,خبرهای علمی ,کشف گونه جدید آبزیان

دکتر «رابرت بالارد» از زیست‌شناسان برجسته جهان که برای نخستین بار در کشتی تایتانیک غرق شده وارد شد، این موجود دریایی با قابلیت انتشار گاز گلخانه‌ای را شناسایی کرد.

  اخبارعلمی,خبرهای علمی ,کشف گونه جدید آبزیان

او و دستیارانش در بررسی‌های خود منافذی در کف اقیانوس آرام شناسایی کردند که گاز متان از آن تراوش می‌کرد و البته برخی گونه‌های آبزیان از این گاز تغذیه می‌کردند.

 

این مطالعه زیر نظر سازمان ملی جوشناسی و اقیانوس‌شناسی آمریکا (NOAA) انجام شد و کارشناسان طی عملیات 59 روزه خود، عمیق‌ترین دره جهان در اعماق اقیانوس آرام را که با نام ماریانا شناخته می‌شود را تحلیل کردند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------