ناسا رکورد گینس را شکست!



  اخبارعلمی ,خبرهای   علمی ,ناسا

ماموریت چند مقیاسی مغناطوسفر ناسا (MMS) که به دانشمندان در درک بهتر از جو مغناطیسی زمین کمک می‌کند، اکنون رکورددار بالاترین ارتفاع اصلاح یک سیگنال جی‌پی‌اس در کتاب رکوردهای گینس است.

 به گزارش ایسنا به نقل از زی‌نیوز، ماهواره‌های این ماموریت که در مداری بسیار بیضوی در اطراف زمین به کار مشغول هستند، رکورد حضور در ارتفاع 70 هزار و شش کیلومتری بالای سطح زمین را از خود به جا گذاشته‌اند.

 

این چهار ماهواره به ترکیب سنجش‌های جی‌پی‌اس در سیستم‌های ردیابی دقیق خود می‌پردازند که نیازمند موقعیت و محاسبات بسیار حساس مداری برای هدایت تشکل‌های پرنده نزدیک به هم است.

 

اوایل سال جاری، ماموریت MMS توانست به نزدیکترین جدایی پروازی از ترکیب چند ماهواره با فاصله حدود هفت کیلومتر بین ماهواره‌ها دست یابد.

 

این ماموریت که هنوز در سال اول عملکرد خود قرار دارد، اطلاعات قابل توجهی در مورد مغناطوسفر زمین ارائه کرده است.

 

این ماموریت از چهار ماهواره منفرد استفاده می‌کند که در ساختاری هرمی برای نقشه‌برداری از اتصال مجدد مغناطیسی پرواز می‌کنند. این فرآیند در زمان تعامل بین میدان‌های مغناطیسی زمین و خورشید رخ می‌دهد.

 

ردیابی دقیق جی‌پی‌اس به ماهواره‌ها اجازه می‌دهد تا ساختار نزدیک به هم خود را حفظ کرده و رصدهای سه‌بعدی وضوح بالا به دست بیاورند.

 

درک بهتر دلایل اتصال مجدد مغناطیسی برای فهم پدیده‌های جهانی از شفق‌های قطبی زمین گرفته تا جرقه‌های خورشیدی و حتی مناطق اطراف سیاه‌چاله‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------