طراحی نخستین کشتی خودران جهان



  اخبارعلمی ,خبرهای علمی ,کشتی‌های خودکار

شرکت کشتی‌سازی انگلیسی "کشتی‌های خودکار" و شرکت دریانوردی کونگزبرگ نروژ از برنامه‌های خود برای ساخت نخستین کشتی خودران جهان برای انجام عملیات دریایی خبر دادند.

 به گزارش ایسنا به نقل از گیزمگ، این کشتی که "هرون" (Hrönn) نام دارد، یک کشتی خدماتی سبک برای انجام عملیات شناسایی، انتقال بار به تاسیسات دریایی و راه‌اندازی و بازیابی خودروهای کوچکتر کنترل از راه دور یا خودران است.

 

این کشتی خودران می‌تواند در صنایع انرژی دریایی، پرورش ماهی، صنعت‌های علمی و آب‌نگاری مورد استفاده قرار بگیرد و از آنجایی که به خدمه انسانی نیاز ندارد، می‌تواند در کنار تاسیسات دریایی منتظر فرمان برای انجام ماموریت شود.

 

به گفته سازندگان، این کار به حذف نیروهای انسانی از محیط‌های خطرناک در ماموریت‌های دریایی و استفاده از آن‌ها در خشکی به منظور نظارت و اجرای ماموریت‌ها از راه دور کمک کرده و همچنین به کاهش چشمگیر هزینه در ساخت کشتی‌ها و ایجاد تحول در صنعت دریایی منجر خواهد شد.

 

در ابتدا کشتی هرون از راه دور و نه کاملا خودران کنترل خواهد شد اما سازندگان قصد دارند با گذشت زمان و با انجام آزمایشات از راه دور برای ساخت الگوریتم‌های کنترل مورد نیاز، کاربرد آن را کاملا خودکار کنند.

 

ساخت این کشتی از ژانویه 2017 در نروژ آغاز خواهد شد و در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش برود، در سال 2018 وارد حوزه عملیات خواهد شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------