طراحی ابرخازن‌های قابل شارژ با حرارت بدن



  اخبارعلمی ,خبرهای علمی, طراحی ابرخازن‌ها

محققان دانشگاه A&M تگزاس مفهوم جدیدی از ذخیره انرژی الکتریکی را طراحی کرده‌اند که یک ابرخازن جامد قابل شارژ با حرارت بدن است.

 به گزارش ایسنا به نقل از فیزورگ، این ابرخازن مبتکرانه علاوه بر روش سنتی شارژ برقی برای خازن‌ها، انرژی حرارتی را نیز به عنوان یک مبنع شارژ جدید ارائه می‌کند.

 

به گفته محققان، این نخستین بار است که امکان تولید ولتاژ بالای برق با حرارت یک الکترولیت پلیمری جامد کشف شده است. این ولتاژ سپس می‌تواند برای آغاز یک واکنش الکتروشیمیایی در الکترودها برای شارژ استفاده شود.

 

ابرخازن‌های جدید با تبدیل انرژی حرارتی به انرژی الکتریکی و همزمان ذخیره آن در دستگاه کار می‌کنند. برای مثال، حرارت بدن انسان یا هر جسم منتشر کننده حرارت دیگر که بتواند گرمایی متفاوت از دمای محیط تولید کند، می‌تواند برای شارژ خازن بدون نیاز به منبع برق استفاده شود.

 

این ابرخازن‌ها همچنین انعطاف‌پذیر بوده و می‌توانند به عنوان منبع انرژی برای دستگاه‌های الکترونیک پوشیدنی یا برای ترکیب در سیستم‌های انتقال داده بی‌سیم برای به کار انداختن حسگرهای اینترنت اشیا استفاده شوند. اینترنت اشیا یک مفهوم از برقراری ارتباط بین دستگاهها و حسگرهای مختلف برای انتقال داده است که بطور خاص برای نظارت بلادرنگ کاربرد دارد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------