تولید عضله مصنوعی ارزان از طناب نایلون



  اخبارعلمی  ,خبرهای  علمی ,عضله مصنوعی

محققان موسسه فناوری ماساچوست با استفاده از ترکیبی از نخ نایلون عادی و جوهر رسانا توانسته‌اند عضله مصنوعی تولید کنند که بسیاری از حرکات بافت طبیعی ماهیچه را انجام می‌دهد.

 به گزارش ایسنا به نقل از گیزمگ، محققان بر این باورند که دستگاههای منعطف جدید می‌توانند در کاربری‌های مختلف، از رباتیک و اندام مصنوعی گرفته تا اجزای متحرک انعطاف‌پذیر برای کاربرد در صنایع  هوایی و خودرو استفاده شوند.

 

این ماده جدید که با دستکاری الیاف نایلون طی یک فرآیند نسبتا ساده ساخته شده، با انقباض طولی و انبساط در ابعاد به گرما واکنش نشان می‌دهد. به این شیوه، ‌وقتی یک منبع حرارتی مانند یک جوهر رسانا استفاده می‌شود، رشته‌های نایلون را با اعمال ولتاژ گرم می‌کند و عضلات مصنوعی جدید می‌توانند حتی پس از 100 هزار دور خم شدن باز هم عملکرد قابل اطمینانی ارائه کنند و 17 بار در ثانیه خم شده و به عقب بازگردند.

 

برای ساخت این عضله مصنوعی، مقطع عرضی رشته نایلون ابتدا باید با استفاده از یک ماشین غلتک به شکل خاصی در بیاید و مقطع عرضی آن از شکل گرد به مربع یا مستطیل فشرده‌سازی شود. سپس رنگ رسانا در یک سمت آن اعمال می‌شود و با بالا رفتن حرارت، رشته به آن سمت خم می‌شود. با تغییر جهت گرمایش،‌ محققان دریافتند که ماده حرکات ظریف‌تری ایجاد می‌کند و برای مثال، به شکل دایره می‌چرخد.

 

این یافته‌ها در مجله Advanced Materials منتشر شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------