این مبلمان از قارچ ساخته شده!



  اخبار علمی ,خبرهای  علمی ,مبلمان از قارچ

دو شرکت با همکاری یکدیگر از قارچ به عنوان ماده اولیه تولید مبلمان استفاده کرده اند.

  به گزارش مهر به نقل از» پاپیولر ساینس» سال  گذشته نیز طراحان نخستین چرم ساخته شده از قارچ را ارائه کردند.  دو شرکت حافظ محیط زیست «اکو اکتیو» و «بیو مزون» این مبلمان را در نمایشگاه Biofabricate ۲۰۱۶ رونمایی کردند.

 

 محققان این دو شرکت از بافت های ریز و میکروسکوپی موجود در قارچ که به نام «مایسلیوم» نیز شناخته می شوند به عنوان مبنای ساخت صندلی و پایه های  میز استفاده کردند. چون مایسلیوم  به طور طبیعی به مواد دیگر می چسبد، به قارچ کمک می کند به صورت خوشه ای در سطوح مختلف رشد کند. این ماده را می توان با خاک اره یا الیاف مخلوط کرد و همزمان با رشد مایسلیوم این مواد نیز به هم می چسبند.

 

 ایبن بایر مدیر عامل اکو اکتیو در این باره می گوید:  یک دهه قبل زمانی که  دانشجوی موسسه رنسلائر پلی تکنیک بودم و به عنوان یک پروژه کلاسی قارچ را در اتاقم پرورش دادم، این خاصیت مایسلیوم را کشف کردم.

 

او متوجه شد می توان از مایسلیوم ماده فوم مانند ساخت. ماده ساخته شده شباهت زیادی به پلاستیک هایی داشت که به عنوان پوشش روی دستگاه های الکتریکی قرار داده می شد و پس از آن نیز با شرکت های بزرگی مانند دل همکاری کرد.

 

پس از آن نیز متوجه شد اگر مایسلیوم را با مواد قدرتمندتر مانند تراشه چوب مخلوط کند، ماده حاصل قدرت بیشتری خواهد داشت. بنابراین آن را در ساخت مبلمان به کار گرفت. اکنون نمونه های اولیه مبلمان قارچی ساخته شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------