حسگر تصویری چشم جغد ساخته شد



  اخبارعلمی  ,خبرهای   علمی ,حسگر تصویری چشم جغد

یک شرکت تولیدکننده حسگرهای تصویری با همکاری مؤسسه لتی که در حوزه فناوری‌ نانو فعالیت دارد، اقدام به ارائه حسگر جدیدی به نام چشم جغد کرده است که میزان نویز در آن بسیار کم است.

به گزارش مهر به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شرکت نوپای پیکسالیز (PYXALIS) با همکاری مؤسسه فرانسوی لتی (Leti) اقدام به ارائه فناوری حسگری جدیدی کرده که در آن میزان نویز حسگر تصویر تا نیم نویز الکترونی کاهش یافته است. با این کار قابلیت حسگری تصویر در نور کم بهبود می‌یابد.

 

این فناوری جدید به «چشم جغد» شهرت یافته است که فناوری‌ آن به صورت پتنتی برای این مؤسسه به ثبت رسیده است. معماری سامانه الکتریکی آن به گونه‌ای است که می‌توان آن را با حسگرهای تصویر مختلف ادغام کرد. این فناوری در پاسخ به تقاضای رو به رشد در بخش حسگرهای تصویر CMOS حساس ارائه شده است. این شرکت قرار است نسل جدیدی از حسگرهای تصویری را ارائه کند.

 

ماریا سمریا، مدیرعامل مؤسسه لتی، بیان کرد: در این پروژه مشترک، ما فناوری تصویری با نویز پایین ارائه کردیم که می‌تواند پیشرفت‌های قابل توجهی در نسل جدید ادوات تصویربرداری ایجاد کند. این ادوات مبتنی بر CMOS قابلیت استفاده در فناوری‌های مختلف را دارند. این، نمونه‌ای از خلاقیت محققان ما در این پروژه مشترک با صنعت است.

 

فیلیپ رومویوکس، مدیرعامل شرکت پیکسالیز،  اظهار داشت: این فناوری چشم جغد با بهبود قابل توجهی در میزان نویز تصویر به دست آمده است. این فناوری در صورت ترکیب شدن با دیگر ظرفیت‌های ما منجر به ارائه حسگرهای پیشرفته می‌شود که استانداردهای جدیدی در بخش حسگر تصویر به وجود آید تا به تقاضای رو به رشد بازار پاسخ دهد.

 

مؤسسه لتی پیش از این فناوری‌های متعدد دیگری را نیز برای حسگر توسعه داده بود. این مؤسسه فناوری چشم جغد را در نمایشگاه اشتوتگارت آلمان در نوامبر سال ۲۰۱۶ به علاقه‌مندان عرضه کرد.

 

مؤسسه لتی در حوزه فناوری‌ نانو فعالیت دارد و محصولات و دستاوردهای متعددی در این حوزه ارائه کرده است. این مؤسسه ۲۸۰۰ پتنت با همکاری شرکت‌ها، SMEs و استارت‌آپ‌های مختلف به ثبت رسانده است.

 

پیکسالیز یک شرکت پیشرو در حوزه حسگرهای تصویری CMOS است که محصولاتی با حساسیت و سرعت بالا تولید می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------