پیش‌بینی آی بی ام از زندگی درسال 2022



  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی , آی بی ام

شرکت فناوری آمریکایی آی بی ام اخیرا فهرستی از پنج نوآوری را منتشر کرده که گفته می‌شود بیشترین تاثیر را بر زندگی ما خواهد گذاشت.

 به گزارش ایرنا از ساینس الرت، تمام این پیش‌بینی‌ها بر اساس فناوری‌ها و تحقیقاتی است که در حال حاضر انجام می‌شوند. پنج پیش بینی شرکت IBM عبارتند از:

 

1- با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، سخنان ما دریچه‌ای به سلامت روحمان باز می‌کند

در طول پنج سال آینده می‌توان بیماری‌هایی مانند پارکینسون را با استفاده از یک نرم‌افزار گوشی هوشمند که از فناوری هوش مصنوعی و پردازش ابری بهره می‌برد، شناسایی کرد. این فناوری قادر است ارتباط بین نحوه سخن گفتن اشخاص و عوارض بیماری‌ها را تشخیص دهد. 

 

2- با استفاده از تجهیزات هوشمند، امکان بهره‌مندی از دید فوق‌العاده فراهم می‌شود

 

چشمان ما اندام‌های فوق‌العاده‌ای هستند، اما بر اساس پیش‌بینی IBM‌ تا سال 2022 میلادی دوربین‌های کوچک مجهز به تراشه‌هایی که با استفاده از هوش مصنوعی اطلاعات را پردازش می‌کنند، امکان بهره‌مندی از دید بسیار قوی‌تر را فراهم می‌کنند. 

 

این دوربین‌ها علاوه بر نور مرئی، امکان مشاهده پرتوهای مایکروویو، میلیمترویو و مادون قرمز را نیز در اختیار می‌گذارند. 

 

3- سیستم‌های ماکروسکوپ امکان درک پیچیدگی زمین را با جزئیات نا محدود فراهم می‌کنند. 

 

شرکت IBM پیش‌بینی می‌کند سیستم‌های ماکروسکوپ، مانند میکروسکوپ‌ها، اما با مقیاسی دیگر، تمام اطلاعات پیچیده موجود در سطح زمین را گردآوری می‌کنند تا بتوانیم این اطلاعات را از تمام جنبه‌ها تحلیل کنیم. این فناوری اطلاعات بیشتری را از طریق ماهواره‌ها، حسگرهای هوشمند و ایستگاه‌های هواشناسی گردآوری کرده و راهکارهای بهتری را برای سازماندهی و طبقه بندی این اطلاعات در اختیار می‌گذارند. 

 

4- «آزمایشگاه روی تراشه» دنیای پزشکی را متحول می‌کند

 

فناوری آزمایشگاه روی تراشه، یک بازرس سلامتی است که با استفاده از فناوری نانو سرنخ‌های پنهان در مایعات بدن را شناسایی کرده و امکان تشخیص بسیاری از بیماری‌ها و عوارض را فراهم می‌کند. شرکت IBM‌ پیش‌بینی می‌کند که فناوری در طول پنج سال آینده در اختیار عموم قرار می‌گیرد و تمام شهروندان با کمترین هزینه و بیشترین دقت می‌توانند بیماری‌ها را زودتر از هر زمان دیگری تشخیص دهند.

 

5- حسگرهای هوشمند آلودگی‌های محیطی را سریع‌تر از هر زمان دیگری تشخیص می‌دهند

 

بر اساس پیش‌بینی IBM تجهیزات هوشمند و فناوری هوش مصنوعی، امکان تشخیص آلودگی‌های محیطی را به‌صورت بلادرنگ فراهم می‌کنند. حسگرهای هوشمندی که در زمین نصب شده یا درون کاوشگرها تعبیه شده‌اند، می‌توانند مواد آلوده کننده و تشعشعات را بدون نیاز به نمونه‌گیری و انتقال نمونه‌ها به آزمایشگاه، به صورت بلادرنگ شناسایی کنند.

 

پیش‌بینی وضعیت فناوری در آینده بسیار دشوار است، اما این فناوری‌ها که مورد توجه IBM بوده است، در حال حاضر توسط گروه‌های تحقیقاتی مختلف در سراسر جهان تا حد زیادی توسعه یافته‌اند و زمینه ظهور آن‌ها فراهم شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------