این لباس بر مبنای احساسات شما رنگ عوض می کند



شرکت Cute Circuit لباس هوشمندی عرضه کرده که در تولید آن از گرافن و چراغ های ال ای دی استفاده شده و می تواند با بررسی وضعیت تنفسی شما احساساتتان را درک کرده و تغییر رنگ دهد.

به گزارش  مهر به نقل از گاردین، این لباس زنانه سبک و ظریف مجهز به حسگرهایی است که می توانند شرایط تنفسی مالک خود را بررسی و تحلیل کنند و از همین طریق به شرایط احساسی و عاطفی وی پی ببرند.

 

  اخبار علمی ,خبرهای  علمی , لباس

به عنوان مثال فردی که تند و سریع نفس می کشد معمولا عصبی است و شرایط عاطفی نامناسبی دارد. ولی تنفس آرام به معنای شرایط عاطفی مطلوب است و رنگ این لباس هم بر همین مبنا تغییر می کند. استفاده از گرافن باعث شده تا لباس مذکور کاملا رسانا باشد.

 

گرافن ماده ای ۲۰۰ برابر قدرتمندتر است فولاد است و توانایی و قابلیت های آن برای هدایت الکتریسته بی نظیر و استثنایی است. ایزوله کردن گرافن در دانشگاه ترافورد در شهر منچستر در سال ۲۰۰۴ زمینه ساز تولید چنین البسه ای در یک سال اخیر شده است.

 

استفاده از البسه هوشمند برای نمایش احساسات افراد ایده ای است که از یک سال قبل مورد توجه قرار گرفته و پیش از این یونیوفرم هایی با استفاده از چراغ های ال ای دی به همین منظور تولید شده بود و البته باید توجه داشت که این نوع پوشاک تنها کاربردهای تفریحی ندارند و می توانند در پزشکی، امور نظامی و برخی مشاغل حساس برای درک سریع شرایط افراد مورد استفاده قرار بگیرند.

 

پیش از این یک عینک هوشمند نیز با همکاری شرکت اینتل تولید شده بود که می توانست با استفاده از حسگرهای خود میزان استرس و نگرانی افراد را بسنجد. قیمت این لباس که به طور محدود تولید شده هنوز اعلام نشده است.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------