چاپ سه‌بعدی امواج خنده افراد در فضا+تصاویر



اولین اثر هنری که در خارج از کره زمین خلق شده در ایستگاه فضایی بین‌المللی و با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی تولید شد.

به گزارش ایسنا به نقل از نیواطلس، در ایستگاه فضایی نوعی چاپگر سه‌بعدی وجود دارد که بدون نیاز به نیروی جاذبه کار می‌کند و فضانوردان به کمک آن تجهیزات و لوازم مورد نظرشان را تولید می‌کنند و دیگر نیازی به انتظار کشیدن برای ارسال بعضی تجهیزات از زمین وجود ندارد.

 

چندی پیش ناسا در اقدامی جالب اعلام کرد با استفاده از این برنامه قصد دارد در طرح موسوم به "ستاره خنده" اولین اثر هنری که در خارج از کره زمین تولید شده است را در فضا رها کند.

 

سرآغاز این اقدام، این بود که افراد می‌توانند با استفاده از اپلیکشن "خنده" از قهقه‌ها و خندیدن‌هایشان صدابرداری کرده و  امواج خنده آنها به صورت طرح سه‌بعدی نمایش داده شود. تاکنون بیش از 100 هزار نفر طرح‌های ستاره خنده خود را ارسال کرده‌اند.

 

ناسا خنده فردی به نام ناتیا جین استانکو را که شهروند آمریکاست به عنوان خنده برتر انتخاب کرده است و طرح چاپ شده سه‌بعدی خنده وی در فضا تولید و رها شده است.

 

اندرو راش رئیس شرکت "ساخت فضا" که توسعه‌دهنده چاپگرهای سه‌بعدی در فضاست گفت: این اقدام برای نشان دادن همبستگی بین هنر و فناوری انجام می‌شود و ما بسیار خوشحالیم که بخشی از این پروژه بوده‌ایم و امیدواریم این طرح سرآغاز ارتباط بین خلاقیت و هنر انسان با فناوری روز در فضا باشد.

  اخبارعلمی,خبرهای  علمی ,چاپ سه‌بعدی امواج خنده

 

  اخبارعلمی,خبرهای  علمی ,چاپ سه‌بعدی امواج خنده

 

  اخبارعلمی,خبرهای  علمی ,چاپ سه‌بعدی امواج خنده

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------