تهیه غذا از هوا ممکن شد



 اخبارعلمی,خبرهای علمی,غذا

گروهی از دانشمندان با اجرای طرحی خاص در تلاش هستند تا از هوا غذا تهیه کنند. آنان اسم این طرح را Bionic Leaf گذاشته اند و از انرژی خورشید و باکتری های موجود در هوا هم بدین منظور کمک گرفتند.

 به گزارش  مهر به نقل از دیجیتال ترندز، طرح یاد شده تا بدان حد چشمگیر بوده که برنده جایزه صدهزار دلاری شرکت آمازون شده است.

 

 هدف از اجرای طرح مذکور طراحی یک کیت ساده موسوم به Bionic Leaf Bioreactor Development است تا بتوان کربن میکروبی موجود در هوا را الکترولیز کرد و با حذف دی اکسیدکربن بیش از حد موجود در هوای محیط از طریق تبدیل آن به سوخت متان و مواد غذایی هدف مورد نظر دانشمندان را برآورده کرد.

 

حذف و جذب دی اکسیدکربن اضافی موجود در هوا برای تبدیل آن به غذا در شرایطی که جو زمین به علت گرم شدن بیش از حد کره خاکی و تغییرات نامطلوب آب و هوایی مملو از این گاز شده، فواید زیست محیطی فراوانی نیز دارد. چنین کاری وقتی منجر به تهیه غذای مصرفی انسان نیز شود، فایده ای دوچندان خواهد داشت.

 

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن می گویند محصولات جانبی Bionic Leaf به عنوان غذای ماهی قابل استفاده است. دانشمندان امیدوارند با استفاده از این شیوه میزان گاز دی اکسیدکربن موجود در جو کره زمین به شکل چشمگیری کاهش یابد و بتوان از طریق آن محصولات ارزشمند غذایی دیگری نیز تولید کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------