گربه های خانگی مملو از مواد شیمیایی سمی هستند



  اخبار علمی ,خبرهای  علمی , گربه های خانگی

محققان سوئدی اعلام کردند که براساس مطالعه جدید، مواد شیمیایی مضر وارد خون گربه های خانگی سالم می شود و این گربه ها مخزنی از مواد شیمیایی خانه هستند.

 به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، در این مطالعه محققان دانشگاه استکهلم در سوئد با اندازه گیری نمونه های خون گربه های خانگی متوجه شدند که خون آنها حاوی سطوح قابل توجه و افزایش یافته از مواد شیمیایی BFRs است. BFRs طبقه ای از ترکیبات شیمیایی هستند که در ساخت لوازم الکترونیکی، لباس و مبلمان به منظور کاهش قابلیت احتراق آنها استفاده می شود، مطالعات نشان داده اند که سطوح بالای BFRs اثرات منفی بر سلامتی دارند.

 

این مطالعه که جزئیات آن در مجله Environmental Science and Technology منتشر شده است، نشان می دهد که BFRs می توانند به ذرات گرد و غبار تبدیل و و به جریان خون گربه های خانگی وارد شوند.

 

جانا وایس شیمیدان و محقق محیط زیست در دانشگاه استکهلم در یک بیانیه خبری اعلام کرد که با گرفتن نمونه های جفتی، اطلاعات بیشتری در زمینه محیط محل زندگی گربه ها در اختیار داریم. علاوه بر این، گربه های مورد مطالعه بیشتر زمان خود را در خانه سپری می کردند و در نتیجه هوا و گرد و غبار محیط خانه احتمالا بیش از فضای خارج از ساختمان در وضعیت آنها نقش داشت.

 

محققان امیدوارند که یافته های آنان به دستاوردهای بیشتری در خصوص ارتباط میان گرد و غبار و تجمع مواد سمی در خون منجر شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------