تلاش دو شرکت بزرگ آمریکایی برای ساخت "قوی‌ترین مغز"



  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی, ساخت قوی‌ترین مغز

الون ماسک رئیس کمپانی تسلا و برایان جانسون رئیس کمپانی کرنل اعلام کرده‌اند که به زودی فناوری‌هایی برای بهبود عملکرد مغز انسان عرضه خواهند کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ردیت، در این فناوری که شبکه عصبی توری نام دارد یک تراشه که توانایی یادگیری و رشد به همراه مغز انسان را داشته باشد در مغز کاشته می‌شود. این فناوری به مغز انسان قابلیت اتصال مستقیم به اینترنت و همکاری و در آینده تلفیق با سیستم‌های هوش مصنوعی را خواهد داد.

 

ماسک اعلام کرده است این فناوری کارآیی مغز را بهبود می‌دهد و می‌توان گفت "قوی‌ترین مغزی که می‌تواند وجود داشته باشد را به وجود خواهد آورد".

 

کمپانی تسلا تنها شرکتی نیست که در این زمینه فعالیت می‌کند و در حال حاضر شرکت‌هایی نظیر کرنل با مدیریت برایان جانسون  نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند.

 

فعالیت‌های کرنل محدود به ساخت یک تراشه نیست و این شرکت قصد دارد یک ایمپلنت مغزی طراحی کند که بیماری‌های عصبی نظیر آلزایمر، ای ال اس و پارکینسون را درمان کرده و به جای بخش‌های آسیب‌دیده در مغز فرمان بدهد.

 

محققان معتقدند با تکمیل تحقیقاتشان در این زمینه می‌توان مغز را با استفاده از این تراشه‌ها برنامه‌ریزی کرد و تغییرات دلخواه را در افراد به وجود آورد.

 

تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی با قدرت و سرعت زیادی پیگیری می‌شود و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بزرگی نظیر مرکز مطالعات فناوری ارتش آمریکا (دارپا) بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 

تا چندی پیش مطرح شدن این موارد بیشتر به داستان‌های علمی- تخیلی شباهت داشت اما با توجه به سرعت پیشرفت تحقیقات به نظر می‌رسد زمان زیادی تا تحقق این رویاها باقی نمانده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------