تلاش برای تحقق رویای "شهر هوشمند"



  اخبارعلمی,خبرهای  علمی,شهر هوشمند

مهندسان دانشگاه واشنگتن بدنبال ایجاد شهری هوشمند با اشیا هوشمند هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت فیزیک، در خودرو خود هستید، بیلبورد خواننده مورد علاقه شما نظرتان را به خود جلب می‌کند حال تصور کنید خودرو شما با  بیلبورد مذکور ارتباط برقرار کرده و برای شما آهنگ آن خواننده از طریق رادیو خودرو پخش شود. یا در ایستگاه اتوبوس در انتظار رسیدن اتوبوس هستید و بیلبورد تبلیغاتی در ایستگاه تخفیف بلیط و یا مسیر مورد نظر شما را از طریق گوشی هوشمندتان ارسال کند. یا در حال دویدن پیراهن شما عرق کردن بدن را احساس و برای گوشی هوشمندتان نشانه‌های حیاتی بدن ارسال شود.

 

محققان دانشگاه واشنگتن با یک روش جدید این پوسترها و لباس‌های هوشمند را به وسیله ایجاد برقراری ارتباط مستقیم بین آنها با رادیوی خودرو یا گوشی هوشمند کاربر محقق کرده‌اند.

 

محققان با این روش جدید استفاده از سیگنال‌های رادیویی را در بیلبوردهای ایستگاههای اتوبوس سیاتل اجرا کرده‌ و از طریق نوارهای مسی که در پشت بیلبوردها جاسازی شده‌اند با کاربران ارتباط برقرار می‌کنند.

 

شیام گلاکوتا استادیار علوم رایانه و مهندسی دانشگاه واشنگتن اظهار کرد: ما با استفاده از این فناوری، شهری هوشمند با اشیا هوشمند محیطی همچون بیلبوردها، علائم راهنمایی و یا حتی لباس هوشمند طراحی کرده‌ایم که با ساکنان از طریق ارسال اطلاعات ارتباط برقرار می‌کنند.

 

برای کاهش هزینه‌های انتقال اطلاعات شهروندان، در روش ارتباطی جدید از بازتاب سیگنال‌های رادیویی FM که در هوا وجود دارند استفاده شده است.

 

  اخبارعلمی,خبرهای  علمی,شهر هوشمند

این گروه برای اولین‌بار از روش backscattering برای سیگنال‌های رادیویی خارجی FM استفاده کرده است.

 

در این سیستم مخابره پیام، بازتاب و رمزگذاری شنیداری اطلاعات، با استفاده از سیگنال‌هایی که در محیط‌های شهری وجود دارند بدون تاثیرگذاری بر انتقال امواج رادیویی اصلی انجام می‌شود.

 

نتایج این تحقیق در چهاردهمین سمپوزیوم USENIX در بوستون ارائه شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------