بلندگویی که شبکه اجتماعی می شود



  اخبارعلمی ,خبرهای علمی,بلندگو

شرکت آمازون قصد دارد تا قبل از پایان سال ۲۰۱۷ میلادی مدل جدیدی از بلندگوی هوشمند خود موسوم به اکو را عرضه کند که با استفاده از آن می توان با افراد دیگر در ارتباط بود.

 به گزارش مهر به نقل از کوارتز، کاربران اکو می توانند با صحبت کردن با این بلندگو از آن بخواهند که آنها را به فرد دیگری که از اکو استفاده می کند، مرتبط کنند تا این دو نفر با هم صحبت کنند. در واقع اکو قصد دارد برخی کارکردهای شبکه های اجتماعی را هم برای علاقمندان به وجود آورد.

 

آمازون به این منظور پلتفورمی موسوم به الکسا را طراحی کرده که به تدریج مورد استقبال دیگر شرکت های فناوری نیز قرار گرفته است. این شرکت اولین بار از الکسا در بلندگوی بی سیم اکو استفاده کرد و این محصول را به قیمت ۱۸۰ دلار روانه بازار کرد.

 

از جمله قابلیت های اکو می توان به جستجو در اینترنت، پخش اخبار و اعلام وضعیت آب و هوا، انجام برخی خریدهای آنلاین با دریافت فرامین صوتی و غیره اشاره کرد.

 

با استفاده از فناوری الکسا می توان طیف گسترده ای از وسایل برقی و لوازم خانگی را با فرامین صوتی کنترل و مدیریت کرد و آمازون در تلاش است با مذاکره با دیگر شرکت ها بر تعداد این نوع وسایل بیفزاید.

 

اگر چه سخت افزار بلندگوی اکو طی سال های اخیر تغییری نکرده، اما مدل جدیدی از این بلندگو موسوم به اکودات در مارس سال قبل عرضه شد که قیمت کمتری داشت.

 

گفته می شود در آینده می توان از این بلندگوهای هوشمند برای برقراری تماس های تلفنی هم استفاده کرد و برخی منابع خبری می گویند ممکن است در مدل های جدیدتر نمایشگری هم به اکو اضافه شود که تماس های ویدئویی را ممکن می کند. البته آمازون هنوز در مورد این اخبار اظهارنظری نداشته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------