ساخت ریه مصنوعی که قابل حمل است



  اخبارعلمی ,خبرهای علمی , ریه مصنوعی

مهندسان دانشگاه پیتسبورگ موفق به تولید ریه مصنوعی شده اند که بیماران می توانند آن را در کوله پشتی خود قرار داده و به راحتی با خود به این طرف و آن طرف ببرند.

به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، این ریه مصنوعی در آزمایش های مختلف عملکرد موفقی داشته و لذا می تواند به کمک افرادی بیاید که به علت معیوب بودن ریه شان مشکلات تنفسی دارند.

 

ساخت چنین ریه های قابل حملی می تواند به افرادی که باید ماه ها و چه بسا سال ها منتظر دریافت ریه پیوندی بمانند هم کمک کند. این افراد می توانند ریه های مذکور را برای تنفس با خود به این طرف و آن طرف ببرند و به راحتی امور روزمره خود را انجام دهند، زیرا این ریه ها برخلاف دیگر نمونه های تولیدی سبک تر هستند و فرد بیمار برای انجام رفت و امدهای روزمره دچار مشکل نمی شود.

 

اگر چه این ریه قابل حمل در یک آزمایش شش ساعته بدون هیچ مشکلی نیاز تنفسی بیماران را برطرف کرده، اما برای دریافت مجوزهای لازم باید چند ماهی مورد بررسی های ضروری قرار بگیرد.

 

برای استفاده از این محصول بیماران باید کماکان یک مخزن اکسیژن خارجی را به همراه خود حمل کنند. اما گروه سازنده در تلاش هستند تا نمونه ای از ریه مذکور که به مخزن نیاز ندارد را هم بسازند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------