کشت موفقیت آمیز سیب زمینی در محیط شبیه سازی شده مریخ



  اخبارعلمی  ,خبرهای علمی , سیب زمین فضایی

پرورش موفقیت آمیز سیب زمینی در محیط سخت و خشنی مانند مریخ خبر خوشحال کننده ای برای علاقمندان به این سفر ماجراجویانه است.

 به گزارش مهر، به نقل از تلگراف، این روزها در یکی از پیشرفته ترین آزمایشگاههای پرو، شرایط رویش گیاهانی نظیر سیب زمینی در محیط سخت و خشن مریخ شبیه سازی می شود. با توجه به موفقیت به دست آمده در این پروژه مطالعاتی، حالا می توان خبر خوشحال کننده ای به علاقمندان سفر به مریخ داد.

 

رویش سیب زمینی در این شرایط خاص آزمایشگاهی که دست کمی از محیط نامساعد مریخ ندارد پس از آن صورت گرفت که محققان آن را در محیط خشک کوه های آند، خاک صحرا، محیط سرد و یخ زده و نقاطی که سطح دی اکسیدکربن در اطراف آن زیاد است با موفقیت پرورش دادند.

 

محققان مرکز بین المللی مطالعات سیب زمینی در پرو بر این باورند که گرچه این تحقیقات هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد اما نتایجی که تا همین جا به دست آمده امیدوار کننده بوده است. آنها به چشم اندازی فکر می کنند که در آن بتوان سیب زمینی را در محیط های سخت و خشنی نظیر مریخ پرورش داد.

 

نتایج این پروژه مطالعاتی نه تنها برای حامیان اکتشفات در مریخ مهم و امیدوارکننده است بلکه محققانی که به پرورش گیاهان در اوضاع نامساعد جوی (در بخش های مختلف زمین) فکر می کنند را نیز به فکر فرو برده است.

 

این پروژه مطالعاتی از سال ۲۰۱۶ و همزمان با اکران جهانی فیلمی با مضمون مریخ و سفر به این سیاره ناشناخته آغاز شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------