احتمال شناسایی ببر تاسمانی ۸۰ سال پس از انقراض !



  اخبارعلمی ,خبرهای علمی ,ببر تاسمانی

۸۰ سال پس ازآنکه اعلام شد «ببر تاسمانی» منقرض شده است اما حالا خبرهای امیدوار کننده ای به گوش می رسد. 

به گزارش مهر، Catholic Online در گزارشی اعلام کرد: اکثر مردم جهان با شنیدن عنوان thylacine که متعلق به یک جانور منقرض شده است واکنشی از خود نشان نمی دهند اما وقتی نام دیگر آن یعنی ببر تاسمانی یا گرگ تاسمانی را می شنوند این نکته را به یاد می آورند که تنها می توانند آن را در تصاویر و کتابها جستجو کرد.

 

آخرین ببر تاسمانی زنده دنیا در سال ۱۹۳۶ و در حالی که در باغ وحش نگهداری می شد از دنیا رفت. از آن زمان تاکنون نشانی از این حیوان بسیار نادر مشاهده نشده و به همین دلیل آن را در ردیف گونه های منقرض شده قرار می دهند.

 

حالا گروهی از دانشمندان درحال بررسی احتمال وجود این جانور در کوینزلند استرالیا هستند و به همین دلیل راهی سرزمین کانگوروها شده اند.

 

این دانشمندان که به دانشگاه جیمز کوک استرالیا تعلق دارند دوربین های متعددی را در مناطقی از کوینزلند کار گذاشته اند که افراد محلی درباره مشاهده ببرهای تاسمانی گزارشاتی داده اند.

 

آنها امیدوارند که از این طریق درباره ببرهای تاسمانی که تصور می شود در نقاطی از کوینزلند زندگی می کنند سرنخهای احتمالی به دست آورند.

 

اگرچه گزارشاتی که مردم درباره این جانور داده اند عمدتا مربوط به شب هنگام بوده و این احتمال وجود دارد که حیوان دیگری را مشاهده کرده باشند اما واقعیتی که دانشمندان را امیدوار کرده این است که چنین حیوانی ظاهری کاملا متفاوت با سایر جانوران هم جثه خود دارد و به همین دلیل امکان به اشتباه گرفتن آن بسیار کم است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------