آبی که مزه لیموناد می‌دهد!



  اخبارعلمی ,خبرهای علمی,لیموناد مجازی

محققان سنگاپوری موفق شدند با استفاده از لامپ ال ای دی و الکترود چشایی لیموناد مجازی تولید کنند.

  به گزارش ایسنا و به نقل از رویتر، این پروژه تحقیقاتی در موسسه تحقیقاتی ناس- کیو در سنگاپور که زیر نظر دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه کیو ژاپن کار می‌کند انجام شده است.

 

روش تولید این نوشیدنی به این صورت است که یک حسگر در لیوان لیموناد قرار داده می‌شود تا میزان ترشی و رنگ آن را دریافت کند و سپس از طریق بلوتوث اطلاعات را به الکترودهایی که در لبه لیوان آب قرار دارند ارسال می‌کند.

 

  اخبارعلمی ,خبرهای علمی,لیموناد مجازی

زمانی که فرد شروع به نوشیدن آب می‌کند در تماس دهان وی با الکترودها مزه ترشی حس می‌شود و ال‌ای‌دی‌های تعبیه شده در لیوان رنگ یک لیموناد را منتشر می‌کنند و کاربر عملا آبی را می‌نوشد که طعم و ظاهر لیموناد را دارد.

 

این فناری می‌تواند طعم‌های دیگر نظیر تلخی و شوری را نیز ایجاد کند.

 

این فناوری می‌تواند برای افرادی که مجبور به پیروی از رژیم‌های غذایی خاص هستند مفید باشد. برای مثال افرادی که رژیم لاغری دارند می‌توانند از نوشیدن یک لیموناد با میزان کالری صفر لذت ببرند.

  اخبارعلمی ,خبرهای علمی,لیموناد مجازی

 

شرکت‌کنندگان در این آزمایش اعلام کرده‌اند که این فناوری نیاز به بهبودهایی دارد تا حس نوشیدن در آن طبیعی‌تر و واقعی‌تر باشد و کاربر برای نوشیدن مجبور به قرار دادن الکترود بر روی زبان خود نباشد. امام همگی بر این موضوع تاکید داشتند که طعم این لیموناد مجازی به نمونه واقعی بسیار نزدیک است

  اخبارعلمی ,خبرهای علمی,لیموناد مجازی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------