حمل بارهای سنگین با بازوی پوشدنی!



  اخبار علمی ,خبرهای  علمی ,بازوی پوشدنی

یک شرکت تولید کننده تجهیزات نظامی یک بازوی مکانیکی ساخته که به کارگران کمک می کند تا از ابزارهای سنگین در وضعیت های مختلف و بدون احساس خستگی استفاده کنند.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، شرکت لاکهید مارتین، یک تولید کننده تجهیزات نظامی، چندی قبل یک اسکلت خارجی متحرک ساخت. این اسکلت مکانیکی برای حمل کردن بارهای سنگین به کارگران کمک می کند و فشار ناشی از وزن ابزار را به جای  بدن فرد به زمین منتقل می کند.

 

اکنون این شرکت نسخه جدیدی از اسکلت خارجی صنعتی «فورتیس» ساخته است. در این نسخه شرکت سازنده بخش های حمل بار را به طور جداگانه عرضه کرده است.

 

محصول جدید که بازوی مکانیکی فورتیس نام گرفته به کارگران کمک می کند تا از ابزارهای سنگین (حداکثر تا وزن ۲۳ کیلوگرم) در وضعیت های مختلف و بدون احساس خستگی استفاده کنند.

 

این بازوی مکانیکی متحرک با کمربندی دور بدن بسته می شود. علاوه برآنکه از وزن ابزارهای سنگین می کاهد سبب می شود لرزش و حرکت دستگاه نیز کاسته شود.

 

به گفته شرکت سازنده کاربران این اسکلت اعلام کرده اند از میزان خستگی آنها با کمک این دستگاه دوسوم کاهش یافته است. از سوی دیگر بهره وری و کیفیت کار در کنار خطر جراحت هنگام کار نیز کاسته شده است.

 

ایده اصلی ساخت این اسکلت در ارتش آمریکا شکل گرفت تا در حمل بارهای سنگین طی مسافت های طولانی به سربازان کمک کند.  اما پس از مدتی کارخانه ها و کشتی های نیروی دریایی نیز این ابزار را به کار بردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------