لکه‌های خورشیدی را رصد کنید



  اخبارعلمی,خبرهای علمی, لکه‌های خورشیدی

مدیر انجمن نجوم اهواز اظهار داشت: می توان در مدت زمان چند روز آینده لکه های خورشیدی را با فیلتر مخصوص رصد کرد.

خسرو جعفری زاده، کارشناس نجوم در گفتگو با مهر از امکان رصد لکه های خورشیدی با فیلتر مخصوص خبر داد و گفت: در این روزها، امکان رصد لکه های خورشیدی به علت فعالیت های زیاد خورشیدی امکان پذیر است.

 

وی با بیان اینکه هر ۱۱ سال یکبار این فعالیت ها زیاد می شود و لکه های بیشتری بر روی خورشید ظاهر می شود، افزود: این لکه های خورشیدی از هم اکنون با ابزارهای رصدی مناسب و فیلتر خورشیدی به آسانی دیده می شوند.

 

به گفته وی، لکه های خورشیدی مکانهایی روی خورشید هستند که دمای کمتری از سطح خورشید دارند (سطح خورشید ۵۸۰۰  درجه کلوین و دمای لکه های ۳۰۰۰-۴۵۰۰ درجه کلوین) و در زمان رصد با فیلترهای مخصوص خورشیدی به رنگ تیره نمایان می شوند.

 

وی با بیان اینکه هر چه لکه های خورشیدی بیشتر باشد فعالیت خورشید بیشتر است، عنوان کرد: رصد لکه های خورشیدی با ابزار رصدی قابل مشاهده هستند و  برای رصد خورشید باید از فیلتر مایلار استفاده کرد.

 

به گزارش مهر، لکه های خورشیدی اولین بار توسط گالیله در سال ۱۶۱۵ رصد شده است. برای رصد خورشید بهتر است از فیلترهای مناسب رصدی مانند مایلار و ND استفاده شود. این فیلترها در جلوی دریچه تلسکوپ نصب می شوند و ایمن‌ترین روش برای رصد خورشید هستند.

 

بنابراین برای دیدن لکه های خورشیدی باید از ابزار مناسب و افراد متخصص کمک گرفت. نگاه کردن به خورشید با ابزاری مانند دوربین دوچشمی، تک چشمی، تلسکوپ و حتی دوربین عکاسی می تواند به کوری چشم  منجر می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------