تصویربرداری با وای فای از آن سوی دیوار



  اخبارعلمی ,خبرهای علمی,تصویربرداری با وای فای

محققان امکان عجیبی را فراهم کرده اند که طی آن می توان با استفاده از امواج وای فای اقدام به تصویربرداری از افراد آن سوی دیوار کرد.

 به گزارش مهر، پایگاه علمی – خبری ساینس الرت گزارش داد: وای فای از دیوارها عبور می کند و به همین دلیل است که می توانیم از یک روتر بی سیم که در اتاق دیگری قرار دارد برای وارد شدن به دنیای اینترنت استفاده کنیم.

 

اکنون گروهی از محققان در آلمان راهی را پیدا کرده اند که می توان با استفاده از وای فای، تصاویر هولوگرام یا تصاویر سه بعدی از اشیا و افرادی که در آن سوی دیوار یک اتاق قرار دارند را تهیه کرد.

 

فیلیپ هال محقق جوان ۲۳ ساله ای است که این نوآوری را به عنوان بخشی از پایان نامه تحصیلی خود در دانشگاه فنی مونیخ ارایه کرده است. او می گوید: اکنون این امکان فراهم شده که اتاق را با استفاده از امواج وای فای به طور کامل اسکن کرد.

 

البته وی تصریح کرده که این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و فعلا در قالب یک فناوری پیش ساخته مطرح است که وضوح تصویر به دست آمده کیفیت چندانی ندارد اما نکته مهم این است که این امکان فراهم شده است.

 

این محقق جوان می گوید: با استفاده از این فناوری می توان تصویر مبهمی از یک فنجان قهوه که آن سوی دیوار قرار دارد تهیه کرد هر چند شاید نتوان شکل آن را به درستی تشخیص داد اما وقتی صحبت از انسان یا یک حیوان نظیر سگ به میان می آید می توان تصویر آن را با وضوح بیشتری پدیدار کرد. در واقع از این طریق می توان تصویر اجسام بزرگتر از ۴ سانتیمتر را تهیه کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------