ژن‌های سرکش عامل برخی از موارد ابتلا به ای ال اس



  اخبار علمی ,خبرهای   علمی ,  ژن‌های سرکش

وزیر نفت گفت: افزایش ۹۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت آمریکا در چند ماه اخیر دلیل اصلی کاهش قیمت جهانی نفت است. 

 مطالعات جدید نشان می‌دهد جهش‌های ژنتیکی عامل 17 درصد موارد ابتلا به ALS در افرادی است که سابقه خانوادگی این بیماری را ندارند.

 

به گزارش ایرنا از مدیکال ساینس، بیماری ALS در افراد یا سابقه خانوادگی دارد و یا به صورت تک‌گیر(sporadic) در یکی از افراد خانواده دیده می‌شود. طبق این مطالعه حدود 90 درصد مبتلایان به ALS هیچ سابقه خانوادگی ندارند.

 

محققان دانشگاه یوتا 87 بیمار مبتلا به ALS که سابقه خانوادگی این بیماری را نداشتند و 324 فرد سالم را از نظر ژنتیکی بررسی کردند. نتایج نشان می‌دهد گستره ژنی مضر و نادر در بیماران مبتلا به ALS چهار برابر افراد سالم است.

 

این مطالعه نقش عوامل ژنتیکی را بیش از پیش در این بیماری نشان می‌دهد و محققان احتمال می‌دهند افراد مبتلا به ALS تک‌گیر، دارای یک مولفه ژنتیکی مشترک باشند. این مطالعه نیازمند تحقیقات بیشتر است.

 

بیماری ALS (اسکلروز آمیوتروفیک جانبی) که بیماری لوگرینگ نیز نامیده می شود، یک بیماری عصبی پیشرونده است که سبب زوال تدریجی سلول های عصبی می شود و توانایی حرکتی بیمار را سلب می کند. در ALS بیمار به مرور زمان توانایی مکالمه را از دست می دهد و به دلیل ضعف عضلات، تنفس نیز به شواری انجام می شود.

 

سالانه حدود شش هزار و 400 آمریکایی با این بیماری تشخیص داده می شوند.

 

نتایج این مطالعه در نشریه Neurology منتشر شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------