وسایل حمل و نقل آینده را ببینید/ از خودروهای همه کاره تا قطارهای عجیب



اخبار,اخبار علمی,خودروهای عجیب

اخبار علمی - وسایل حمل و نقل آینده را ببینید/ از خودروهای همه کاره تا قطارهای عجیب

با پیشرفت علم و تکنولوژی وسایل حمل و نقل نیز دستخوش تغییرات شگرفی از جمله شکل ظاهری و میزان سرعت و شتاب خواهند شد. اما وسایل حمل و نقل آینده چه ظاهری دارند.

در عصر مدرنیته مهندسان و کارشناسان شهرسازی از تغییرات جدید باز نمانده و وسایل حمل و نقل جدیدی را طراحی کرده اند که می تواند آینده متفاوتی را تداعی کند.


کشتی هایی با پنل های خورشیدی

 

اخبار,اخبار علمی,خودروهای عجیب

 

در ماکت های اولیه نسل آینده کشتی ها از پنل های خورشیدی استفاده شده که نه تنها می تواند مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد بلکه کشتی های غول پیکر متفاوتی خواهند بود که می توانند سرمایه گذاران و مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنند.


خطوط هوایی

 

اخبار,اخبار علمی,خودروهای عجیب

 
تردد در شهرها به دلیل افزایش ساکنان و گسترش حمل و نقل عمومی و استفاده از خودروهای شخصی با مشکلات متعددی مواجه شده است. به همین دلیل مهندسان به دنبال راه حل جدیدی بودند تا بتوانند از حمل و نقل هوایی نیز بهره ببرند و مونوریل هوایی با سرعت حدودا 100 کیلومتر در سرعت می تواند انتخاب مناسبی باشد.


کامیون هایی متفاوت

 

اخبار,اخبار علمی,خودروهای عجیب

 

کامیون ها و ماشین های سنگین جزو وسایل نقلیه ای هستند که در داخل و خارج از مرزها به فعالیت می پردازند اما گاهی اوقات به دلیل اینکه محموله ها به خوبی بسته نشده اند در حین رانندگی از یدک ماشین جدا شده و خسارات جبران ناپذیری را به وجود می آورند. با نسل جدید کامیون های آینده نه تنها هیچ محموله ای از یدک جدا نمی شود بلکه در زمان هایی که راننده احساس خستگی می کند، می تواند رانندگی کامیون را همانند هواپیما در حالت اتومات قرار دهد.


خودروهای پرنده

 

اخبار,اخبار علمی,خودروهای عجیب

 

این خودروها در حالتی بین ماشین و هواپیما قرار داشته و از قابلیت هدایت در آسمان و زمین برخوردارند. مهندسان این خودرو درصدد آن هستند تا بتوانند قابلیت های دیگری مانند حرکت در آب را نیز به این خودرو اضافه کنند. ساخت این خودرو از سال جاری در هلند آغاز شده است.


قطار متفاوت

 

اخبار,اخبار علمی,خودروهای عجیب

 
الون ماسک بنیانگذار شرکت اسپیس ایکس ادعا می کند در سال های آینده  این شرکت قطاری را خواهد ساخت که  1290 کیلومتر بر ساعت شتاب خواهد داشت و مسیر 563 کیلومتری لس آنجلس تا سان فرانسیسکو را تنها در 35 دقیقه طی می کند. حرکت قطار در درون تونلی بدون هوا خواهد بود تا مقاومت هوا را به کمترین میزان خود رسانده و شرایط حرکت قطار فراهم شود.


نسل جدید خودروهای هوشمند و مدرن

 

اخبار,اخبار علمی,خودروهای عجیب

 

پیش از این خودروهای بدون سرنشین تنها خودروهای آزمایشی بودند که نگاه مخاطبان را به خود جذب نمی کردند اما اکنون کارخانه های مشهوری مانند بنز و
BMW  نیز ساخت چنین خودروهایی را آغاز کرده اند که می تواند در جذب مشتریان سهم به سزایی داشته باشد.


نسل جدیدی از موتورهای هوشمند

 

اخبار,اخبار علمی,خودروهای عجیب

 

موتورهای برقی متفاوتی به بازار ارائه شده اند که با شارژ محدود و ظاهری جذاب می توانند نگاه مخاطبان را به خود جذب کنند. شرکت تویوتا، یکی از شرکت هایی است که به ساخت چنین خودروهایی روی آورده است.
 اخبار علمی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------