سفر در زمان به کمک فوتون‌ها + تصاویر



اخبار علمی - سفر در زمان به کمک فوتون‌ها + تصاویر

نظریه اینشتین جهان را در مقیاس بسیار بزرگ از ستارگان، گرفته تا کهکشان ها به بهترین شکل توصیف می کند، در حالی که مکانیک کوانتومی نیز بخوبی جهان را در مقیاس بسیار کوچک مثل اتم ‌ها و مولکول‌ها شرح می دهد.

محققان دانشگاه کوئینزلند به رهبری دکتر مارتین رینگبائر از فوتونها برای شبیه‌ سازی ذرات کوانتومی در حال سفر در زمان استفاده و رفتار آنها را بررسی کرده‌اند که احتمالا می‌تواند جنبه‌های عجیبی از فیزیک مدرن را به نمایش بگذارد.

دکتر رینگلبر گفت: ویژگی های سفر در زمان با استفاده از موفق ترین نظریه های فیزیکی همانند نسبیت عام اینشتین و مکانیک کوانتومی یک پل ارتباطی بر قرار کرده است.

وی افزود: نظریه ی اینشتین جهان را در مقیاس بسیار بزرگ از ستارگان، گرفته تا کهکشان ها به بهترین شکل توصیف می کند، در حالی که مکانیک کوانتومی نیز بخوبی جهان را در مقیاس بسیار کوچک مثل اتم ها و مولکول ها شرح می دهد.
 
محققان می گویند: اگرمسافر زمانی به گذشته سفر کند و پدر بزرگش را پیش از آشنایی با مادر بزرگ خود  بکشد، به این معنی است که او دیگر نمی‌تواند وجود داشته باشد، به این نکته"پارادوکس پدر بزرگ"می گویند.

گروهی از دانشمندان استرالیایی برای نخستین بار از ذرات فوتون نور برای شبیه ‌سازی سفر در زمان استفاده کردند، آنها معتقداند در سطح کوانتومی راهی برای جلوگیری از پارادوکس پدر بزرگ یافته اند.

اخبار , اخبار علمی,سفر در زمان,شبیه‌ سازی ذرات کوانتومی


محققان دانشگاه کوئینزلند در استرالیا توانستند پدیده "سفر در زمان" را برای ذرات نور (فوتون ها) از طریق کرمچاله شبیه سازی کنند.

نظریه نسبیت اینشتین امکان سفر در زمان گذشته را با دنبال کردن یک مسیر از خمیدگی فضا زمان به نقطه آغاز در فضا نشان می دهد. این احتمالا فیزیکدانان و فلاسفه را از زمان کشف آن توسط کورت گودل در سال ۱۹۴۹ تاکنون متحیر کرده است، چرا که بنظر باعث ایجاد تناقضاتی مانند تناقض سفر به گذشته در جهان کلاسیک می‌شود که در آن فرد می‌تواند از پیش از ازدواج پدربزرگ و مادربزرگ خود با کشتن پدر بزرگش از تولد خود اجتناب کند.

اما محققان معتقدند، سفر در زمان در جهان های موازی کوانتومی می‌تواند از چنین تناقضاتی جلوگیری کند. در واقع با سفر به گذشته گیتی به دو جهان و خطهای زمانی مختلف تقسیم می شود. در یک خط زمانی فردی  که شما کشته اید شبیه به پدر بزرگتان است، ولی تفاوت دارد، زیرا شما اکنون در جهان موازی قرار دارید. پژوهش اخیر این امکان را با نظریه ی کوانتوم سازگار می داند.

اخبار , اخبار علمی,سفر در زمان,شبیه‌ سازی ذرات کوانتومی


پل کیهانی انیشتین روزن که اصطلاحا کرمچاله هم نامیده می شود کرمچاله، مسیر میان بر کیهانی است که دو نقطه دور دست در پهنه فضا زمان را به همدیگر متصل می کند.

به گفته محققان استرالیایی‌ با توجه به شبیه‌سازی رفتار ذرات یک فوتون که از میان یک کرم‌چاله سفر کرده و با خود قدیمی‌ترش تعامل برقرار کرد. این امر با استفاده از تعادل ریاضیاتی بین دو مورد محقق شده است. در مورد اول، فوتون یک از میان یک کرم چاله به گذشته سفر کرده و سپس با نسخه قدیمی‌ترش تعامل برقرار کرد. در مورد دوم، فوتون دو از میان مسیر عادی فضا زمان سفر کرده اما با فوتون دیگری که در یک کانال شمارنده/زمان سنج برای همیشه گیر افتاده بود تعامل برقرار کرد.

 

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------