درمان لك و پیس به روش تحریك بافتهای پوستی با كاتالیزور



 

 

درمان لك و پیس به روش تحریك بافتهای پوستی با كاتالیزور

 

 

محققان یكی از شركت های دانش بنیان استان گلستان موفق به طراحی و ساخت دستگاه رفع لك و پیس به روش تحریك بافت های پوستی با كاتالیزور شدند.

مهندس غلامرضا نوروزی، مدیرعامل شركت سازنده این دستگاه در گفت وگو با خبرنگار «پژوهشی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار كرد: برای رفع لك و پیس های پوستی در دنیا روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه به وسیله الكترون های آند و كاتد، بافت های پوستی مورد نظر را تحریك و بازسازی می كند.

وی با اشاره به نمونه خارجی (آلمانی) این دستگاه افزود: با استفاده از این دستگاه، داروهای خاصی كه تا كنون برای درمان این بیماری و به اشكال دیگر (درمان موضعی یا مصرف داروی مورد نظر) مورد استفاده قرار می گرفته است به همراه الكترون های آند و كاتد به بافت مورد درمان وارد می شود تا ضمن تحریك این بافت ها به وسیله الكترون های مورد نظر، آن ها را بازسازی و درمان كنیم.

نوروزی با بیان این كه نمونه اولیه این دستگاه ساخته شده و دارای شماره ثبت اختراع و تاییدیه های علمی است، خاطرنشان كرد: دستگاه رفع لك و پیس از طریق متحد كردن بافت های پوست كار می كند به گونه ای كه بافت پوست را از طریق ورود الكترون های آند و كاتد تحریك و در نتیجه پوست را وادار به رنگ سازی می كند. همچنین نتایج آزمایش و تست این دستگاه بر روی حدود ۱۲۰ بیمار در بیمارستان رسول اكرم (ص) شهرستان كلاله استان گلستان با توجه به شرایط مختلف بیماران، بیش از ۳۰ درصد موفقیت آمیز بوده است.

وی به خبرنگار ایسنا گفت: اثرات درمانی این روش به بافت های بیمار، سن بیمار، مدت زمان ابتلا به بیماری و .... بستگی دارد و از آنجا كه تعداد قابل توجهی از بیماران درمان شده كمتر از ۲۵ سال سن داشته اند به این نتیجه رسیدیم كه در صورت مراجعه به موقع بیماران و گذشت مدت زمان كمتر از ابتلا به این بیماری، می توان نسبت به درمان درصد قابل توجهی از آنها امیدوار بود.

مدیرعامل شركت سازنده این دستگاه در پایان با بیان این كه حدود ۸۰ درصد بیماری لك و پیس از طریق این دستگاه قابل درمان است، گفت: متاسفانه با وجود این كه چندین سال از طراحی و ساخت نمونه اولیه و دریافت تاییدیه های علمی این دستگاه می گذرد، تا كنون برای تولید انبوه دستگاه در كشور از سوی هیچ سازمان و ارگانی حمایت لازم صورت نگرفته كه امیدواریم بتوانیم با دریافت حمایت ها و تسهیلات لازم این دستگاه را برای تمامی مراكز درمانی كشور تولید كنیم..... /  خبرگزارى ايسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------