انجام پاشویه و مصرف استامینوفن برای كاهش تب موثر است



 

 

کاهش تب , تب

 

 

یك متخصص بیماری های عفونی توصیه كرد: از مصرف آسپرین برای كاهش تب به خصوص در كودكان مبتلا به تب اجتناب كنید و بهتر است از استامینوفن استفاده شود.

دكتر شریفی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه یزد، گفت: تب قبل از این كه علامت یك بیماری باشد، عامل دفاعی بدن در برابر عوامل بیماری زا است بنابراین از وجود تب همیشه نباید نگران بود.

وی گفت: با توجه به اینكه تب در چه كسی و به چه میزانی ایجاد شده است، روش برخورد با آن متفاوت است به طوری كه در زنان باردار، كودكان زیر سن ۵ سال، افراد سالمند و افراد با سابقه بیماریهای قلبی عروقی مزمن بایستی تب را به عنوان یك علامت درمان كرد به عبارتی باید به منظور پایین آوردن تب در این افراد برای بیمار دارو تجویز شود.

وی ادامه داد: اما در سایر شرایط به خصوص در درجه حرارت كمتر از ۳۸ درجه نیازی به پایین آوردن تب نیست و درمان بیماری اصلی باعث قطع تب می شود.

وی با بیان اینكه در هر حال برای كاهش درجه حرارت بدن باید پوشش بدن كم شود، انجام پاشویه با آب معمولی و استفاده از داروهایی مثل استامینوفن و ایبوبروفن را توصیه كرد.

این متخصص بیماریهای عفونی با تاكید بر اینكه از كاربرد آسپرین برای كاهش تب بخصوص در كودكان تب دار اجتناب شود، اضافه كرد: بهتر است از استامینوفن استفاده شود. همچنین مصرف مایعات كافی نیز باعث كنترل تب می شود.

وی عنوان كرد: هر عاملی كه سیستم ایمنی بدن را تحریك كند می تواند باعث ایجاد تب شود به عنوان مثال استرس هم می تواند بدن را گرم كرده و سبب ایجاد تب در شخص شود.

شریفی در پایان خاطرنشان كرد: ضعف بدن به خودی خود نمی تواند باعث ایجاد تب شود بلكه ضعف معمولا باعث كاهش درجه حرارت بدن می شود..... /  خبرگزارى ايسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------