سفر مجازی به کارخانه‌ نفتی رباتیک زیردریایی+تصاویر



اخبار علمی - سفر مجازی به کارخانه‌ نفتی رباتیک زیردریایی+تصاویر

شرکت آمریکایی «جنرال الکتریک» نوعی سیستم مجازی سه‌بعدی ارائه داده که مرکز تحقیقاتی جدید آن در عمق دریا را در آن سوی سواحل برزیل نمایش می‌دهد.

این سامانه که با همکاری شرکت Oculus Rift ارائه شده، از هدستی به همین نام برای ارائه تور مجازی سه‌بعدی به یک کارخانه نفت در بستر دریا استفاده می‌کند.

 

در این سفر مجازی، بازدیدکنندگان طرحواره این کارخانه را می‌بینند که پوششی رباتیک بوده و به مونتاژ دریچه کنترل نفتی و گازی در عمق دریا متصل می‌شود.

 

هیچ غواص یا زیستگاهی در این کارخانه وجود نخواهد داشت زیرا همه چیز به صورت رباتیک یا از راه دور و از سطح دریا کنترل می‌شود. کارخانه مزبور جهت عملکرد و نگهداری خودکار از خود برای سال‌های مداوم و بدون مداخله انسان‌ها طراحی شده و گاز و نفت را از انباشت‌های موجود در چهار مایلی زیر سطح اقیانوس و در شرایط منجمدکننده و فشار فوق‌ا‌لعاده بالا، پمپاژ می‌کند.

 

هدف از ساخت چنین کارخانه‌ای غلبه بر مشکلات مرتبط با کار در میدان‌های نفتی در آب‌های عمیق اعلام شده است.

 

ایده شرکت جنرال الکتریک تفحص در عمق دریا با استفاده از تجهیزات خودکار است و این امر شامل جداسازی نفت در زیر دریاست که طی این فرآیند، نفت خام از بستر دریا استخراج شده و به عناصر آب، گاز و نفت تفکیک می‌شود. پس از انجام این کار، تجهیزات این کارخانه، نفت موجود در لوله‌های جمع‌آوری را به تانکرها یا ایستگاه‌های ساحلی می‌برند.

 

سفر مجازی به عمق اقیانوس در آن سوی سواحل برزیل، محیط خشنی را شبیه‌سازی می‌کند که فناوری‌های زیر دریا باید تحمل کنند و این سفر همچنین پیش‌بینی از چگونگی عملکرد این کارخانه در آینده را ارائه خواهد داد.

 

اخبار , اخبار علمی , کارخانه‌ نفتی رباتیک

سفر مجازی به کارخانه‌ای رباتیک در زیر دریا

 

اخبار , اخبار علمی , کارخانه‌ نفتی رباتیک

سفر مجازی به کارخانه‌ای رباتیک در زیر دریا

 

اخبار , اخبار علمی , کارخانه‌ نفتی رباتیک

سفر مجازی به کارخانه‌ای رباتیک در زیر دریا


اخبار علمی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------