ویتامین D خطر افسردگی را كاهش می دهد
ویتامین D خطر افسردگی را كاهش می دهد

 

 

افسردگی, ویتامین‌دی

 

پژوهشگران دریافتند: میزان بالاتر ویتامین D به طور چشمگیری خطر ابتلا به افسردگی را به ویژه در میان افرادی که سابقه افسردگی دارند، کاهش می دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، دکتر «شروود براون» استاد روانپزشکی دانشگاه تگزاس و همکارانش با مطالعه بر روی ۱۲ هزار و ۶۰۰ فرد شرکت کننده از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ به این مهم دست یافتند.

این پژوهش نشان داد: کاهش سطح ویتامین D با علائم افسردگی ارتباط دارد و مراقبت های اولیه از بیمارانی که سابقه افسردگی داشته اند، ممکن است یک نشانه مهم برای ارزیابی سطح ویتامین D در این بیماران باشد.

دکتر «براون» اظهار كرد: تا کنون میزان پایین ویتامین D در بدن انسان با تعدادی از بیماری های قلبی عروقی و عصب شناختی مرتبط شناخته شده است.

وی ادامه داد: با این حال این مطالعه تایید نمی کند که افزایش ویتامین D علائم افسردگی را کاهش می دهد.

«براون» افزود: دانشمندان رابطه دقیق بین این دو موضوع را مشخص نکرده اند. این که آیا کاهش ویتامین D در علائم افسردگی موثر است یا افسردگی خودش موجب کاهش سطح ویتامین D می شود یا از لحاظ شیمیایی چه اتفاقی می افتد، به مطالعات بیشتری نیاز دارد. با این حال ویتامین D ممکن است در انتقال دهنده های عصبی، علائم التهابی و عوامل دیگر که می توانند به توضیح رابطه با افسردگی کمک کنند، موثر باشد.... /  خبرگزارى ايسنا

 
ارسال اين مطلب به دوستان   (مخفي )
 
 
 
 
 
            
 
 
 
 
 
            

اشتون: 1+5 با ایران در مورد غنی سازی 20 درصد مذاکره کرد
پنجشنبه, 04 خرداد 1391عكس مطلب

  اشتون: 1+5 با ایران در مورد غنی سازی 20 درصد مذاکره کرد خبرگزاری فارس: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما  [ ... ]


ستاره های فوتبال در مراسم تدفین همسر فلورنتینو پرس+تصاویر
پنجشنبه, 04 خرداد 1391عكس مطلب

  ستاره های فوتبال در مراسم تدفین همسر فلورنتینو پرس بازیکنان سابق و چهره های سرشناس باشگاه رئال مادرید در م [ ... ]


برخورد اینترپل با انتشار تصاویرهرزه نگاری در اینترنت
پنجشنبه, 04 خرداد 1391عكس مطلب

  کودک آزاری در غرب؛ برخورد اینترپل با انتشار تصاویرهرزه نگاری در اینترنت اینترپل 55 مظنون به انتشار تصاویر  [ ... ]


جنجال عکس های برهنه بازیگر زن پاکستانی روی جلد مجله + عکس
پنجشنبه, 04 خرداد 1391عكس مطلب

  این بار نوبت به هنرپیشه پاکستانی است که جنجال ساز شود با این تفاوت که وینا مالیک اعتقاد دارد که مجله FHM عکسه [ ... ]


واردات‌های باورنکردنی به کشور/از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد
پنجشنبه, 04 خرداد 1391عكس مطلب

  واردات‌های باورنکردنی به کشور از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد؛ هر چه قابل تصور باشد وارد می‌شود. حکایت ای [ ... ]


نتايج آزمون كارشناسي ارشد شنبه اعلام مي‌شود / 307 هزار داوطلب مجاز شدند
پنجشنبه, 04 خرداد 1391عكس مطلب

  نتايج آزمون كارشناسي ارشد شنبه اعلام مي‌شود / 307 هزار داوطلب مجاز شدند مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به ا [ ... ]


نقش کانگوروها در گرمایش زمین
پنجشنبه, 04 خرداد 1391عكس مطلب

تحقیقات جدید ثابت کرد؛ نقش کانگوروها در گرمایش زمین براساس یافته‌های تحقیقات جدید و بر خلاف نظریه‌های خوشب [ ... ]