تماشاي تلويزيون طول عمر را کوتاه مي کند



 

 

واحد مرکزی خبر: پژوهشگران اعلام کردند تماشای تلویزیون طول عمر را کوتاه می کند. به گفته لِنِرت وییِرمن سرپرست محققان در دانشگاه کوئینزلند استرالیا، تماشای تلویزیون به مدت بیش از شش ساعت در روز حدود پنج سال از عمر مفید اشخاص می کاهد.

وییِرمن در ادامه تصریح کرد در خصوص افراد بزرگسال، هر ساعت تماشای تلویزیون عمر مفید را حدود بیست و دو دقیقه کاهش می دهد. پژوهشگران در این تحقیقات شرایط زندگی طبیعی و همچنین پرونده پزشکی یازده هزار نفر را در استرالیا در سنین بالاتر از بیست و پنج سال مورد بررسی قرار دادند.

دانشمندان در این تحقیقات همچنین نرخ مرگ و میر در استرالیا را با ساعات تماشای تلویزیون در این کشور که در مجموع به نه میلیارد و هشتصد میلیون ساعات می رسید، مقایسه کردند.

به گفته وییِرمن، علاوه بر تماشای تلویزیون، چاقی مفرط و مصرف دخانیات خطر ابتلا به بیماریهای قلبی - عروقی را افزایش و طول عمر را کاهش می دهند. وییِرمن در انتها با اشاره به اینکه تماشای تلویزیون در افزایش نرخ مرگ و میر در کشور موثر بوده است هشدار داد افراد ساعات کمتری را به تماشای تلویزیون بگذرانند.

به گزارش خبرگزاری آلمان از سیدنی، نتیجه این تحقیقات در مجله انگلیسی quotation mark ورزش درمانی quotation mark منتشر شد..... / تحلیل : عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------